ممانعت مسئولین زندان رجایی شهر از اعزام رمضان احمد کمال به بیمارستان

مسئولین زندان رجایی شهر بار دیگر از اعزام رمضان احمد کمال، زندانی سیاسی کُرد اهل کوبانی که در اعتصاب غذا به سر می برد، خودداری کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز دوشنبه ۶ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵، رئیس زندان رجایی شهر مانع از اعزام رمضان احمد کمال به بیمارستان شده و وی را مورد بازجویی و فشار قرار داده است. این در حالی است که رمضان احمد کمال هم اکنون در دهمین روز از اعتصاب غذا در وضعیت وخیم جسمانی به سر می برد.

شایان ذکر است که رمضان احمد کمال که از درد شدید در ناحیه دست رنج می‌برد، روز شنبه ۴ اردیبهشت‌ماه، جهت انجام معاینه و آزمایش قبل از عمل، از زندان رجایی شهر کرج به بیمارستان امام خمینی شهر تهران اعزام و سپس به زندان بازگردانده شد. این زندانی سیاسی اعلام کرد که تا معالجه کامل دستش به اعتصاب غذا ادامه خواهد داد.

لازم به ذکر است که طی چند روز گذشته مأموران زندان رجایی شهر، ضمن اعمال فشار بر رمضان احمد کمال جهت شکستن اعتصاب غذا، وی را مورد ضرب شتم قرار داده‌اند. این در حالی است که این زندانی سیاسی اعلام داشته تا زمان رسیدن به خواستهٔ خود به اعتصاب ادامه خواهد داد.

گفتنی است که رمضان احمد کمال که به دلیل مشکلات مفصلی و درد شدید در ناحیه دست در وضعیت نامساعد جسمانی قرار دارد، در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و بی‌توجهی مسئولین به وخامت حال وی از روز شنبه ۲۹ اسفندماه اعلام اعتصاب غذای نامحدود کرد.

این زندانی سیاسی پیش‌تر برای پنجمین بار در روز شنبه ۱ اسفندماه به دلیل بی‌توجهی مسئولین زندان و دادستانی به درخواست معالجه‌اش اقدام به اعتصاب غذا کرده بود و پس گذشت چهار روز با موافقت مسئولین برای اعزام وی به بیمارستان اعتصاب خود را شکست.

وی به علت درد شدید از ناحیه دست که به هنگام بازداشت مورد اصابت گلوله قرارگرفته بود، نیاز به دارو و مراقبت پزشکی دارد.

رمضان احمد کمال، شهروند کرد شهر کوبانی (سوریه) در سال ۸۷ پس‌ازآنکه به‌طور اشتباهی وارد مرز ایران شد، پس از شلیک گلوله مرزبانان به شکم، کتف چپ و رانش، بازداشت و به زندان مهاباد منتقل شد. دادگاه انقلاب خوی وی را به اتهام عضویت در حزب پ. ک. ک. (حزب کارگران کردستان) به اعدام محکوم و دیوان عالی کشور این حکم را به ۱۰ سال حبس تعزیری کاهش داد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.