اخراج بیش از ۶۰۰ کارگر مجتمع آلومینیم المهدی هرمزگان

محمد دریانوس، دبیر اجرایی خانه کارگر هرمزگان از تصمیم‌ مدیران جدید مجتمع آلومینیم المهدی هرمزگان برای اخراج ۶۲۵ کارگر این مجتمع خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رادیو زمانه، محمد دریانوس، امروز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت گفت که در صورت اخراج این کارگران، «خانواده‌های آنان نیز تحت تأثیر قرار گرفته و  با خطر از هم‌پاشیدگی مواجه می‌شوند.»

به‌گفته او،  «مشکلات کارگری استان هرمزگان به‌خصوص مجتمع المهدی مختص یک روز نیست بلکه از ۱۰ سال اخیر این مشکلات به‌وجود آمده و متأسفانه نمایندگان مردم استان در مجلس حتی یک کلمه در مورد مشکلات آلومینیم المهدی حرف نزدند.»

دریانوس گفت که از اسفندماه سال گذشته تا کنون حدود ۱۷ تن از مدیران و رؤسای قسمت‌های مختلف کارخانه آلومینیم المهدی از سوی مالک جدید اخراج شده‌اند.

مجتمع آلومینیم المهدی هرمزگان سال گذشته از سوی سازمان خصوصی‌سازی به مزایده گذاشته شد و به فروش رفت اما شماری از نمایندگان مجلس بر این باور هستند که این کارخانه بر خلاف قانون واگذار شده است.

احمد توکلی، نماینده مجلس مهرماه سال گذشته گفته بود که تعدادی از نمایندگان با امضای نامه‌ای به دیوان عدالت اداری از نحوه واگذاری کارخانجات آلومینیوم المهدی شکایت کردند.

با این حال سازمان خصوصی‌سازی می‌گوید که این مجتمع به‌صورت قانونی به‌فروش رفته است.

دبیر اجرایی خانه کارگر هرمزگان می‌گوید: «خصوصی‌سازی به معنای کمک به افزایش تولید داخلی و رشد اقتصادی کشور است، اما برخی‌ها به جای پرداختن به این مهم تنها به دنبال تعدیل نیرو هستند.»

به‌گفته دریانوس، با توجه به روند تعدیل نیرو در مجتمع آلومنیوم المهدی هرمزگان «قانون خصوصی‌سازی نه برای تولید ملی و نه کارگران منفعتی در پی نداشته است.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.