رمضان احمد کمال: از جوامع حقوق بشری درخواست کمک دارم

رمضان احمد کمال زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر که به علت عدم رسیدگی پزشکی در اعتصاب غذا به سر می‌برد، از جوامع حقوق بشری درخواست کمک کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رمضان احمد کمال زندانی کرد سوری که در باکو به ضرب شلیک گلوله مجروح می‌شود با انتشار نامه‌ای از جوامع حقوق بشری درخواست کمک کرده است. وی در بخشی از این نامه درباره چگونه‌ای بازداشت خود می‌گوید:” در سال ۱۳۸۷ در ماکو دستگیر شدم درحالی‌که چند گلوله خورده بودم و مرا به رگبار بسته بودند… در همان وضعیت مرا به زندان و با حداقل رسیدگی پزشکی مرا به سلول انفرادی بردند. درحالی‌که از ناحیه پا، کمر، صورت و دست زخمی شده بودم درحالی‌که من هیچ واکنشی نشان نداده بودم و هیچ‌گاه مسلح نبودم. تنها جرم من هواداری از سازمان‌های کردی بود و مدت‌ها بدون هیچ رسیدگی و معالجه‌ای در سلول‌های انفرادی زندان ارومیه بودم و به همین دلیل بعد از چند ماه عدم رسیدگی، درحالی‌که وضعیتم به وخامت گرائیده بود اجباراً مرا به بیمارستان فرستادند.”

وی درباره وضعیت وخیم جسمی خود و عدم رسیدگی پزشکی می‌گوید:” پس از مدتی ازآنجا هم به زندان رجایی شهر منتقل شدم. آنجا هم به‌شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفتم و درحالی‌که هیچ حقی برای من قائل نبودند و وقتی هم به دلیل وضعیت وخیم من، مرا به بیمارستان فرستادند با یک جراحی سوری و کینه‌توزانه … دست راستم را هم کاملاً فلج کردند… حال هم هر چه قدر تلاش می‌کنم برای معالجه دستم که خودشان با عمل غیرمسئولانه، از کار انداخته‌اند هیچ اقدامی نمی‌کنند و بعضاً هم با انتقال به بیمارستان و تجویز چند مسکن عملاً هیچ کاری نمی‌کنند و تازه مورد ضرب و شتم و توهین هم قرار می‌دهند… لذا از همه مجامع حقوق بشری مصرانه درخواست کمک و استمداد دارم.”

گفتنی است که رمضان احمد کمال که به دلیل مشکلات مفصلی و درد شدید در ناحیه دست در وضعیت نامساعد جسمانی قرار دارد، در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و بی‌توجهی مسئولین به وخامت حال وی از روز شنبه ۲۹ اسفندماه اعلام اعتصاب غذای نامحدود کرد.

این زندانی سیاسی پیش‌تر برای پنجمین بار در روز شنبه ۱ اسفندماه به دلیل بی‌توجهی مسئولین زندان و دادستانی به درخواست معالجه‌اش اقدام به اعتصاب غذا کرده بود و پس گذشت چهار روز با موافقت مسئولین برای اعزام وی به بیمارستان اعتصاب خود را شکست.

وی به علت درد شدید از ناحیه دست که به هنگام بازداشت مورد اصابت گلوله قرارگرفته بود، نیاز به دارو و مراقبت پزشکی دارد.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.