حداقل ۴۰۷ کشته و مجروح بر اثر انفجار مین در گیلانغرب طی ۲۷ سال

فرماندار گیلانغرب گفت که بعد از اتمام جنگ، از سال ۶۷ تاکنون در این منطقه مرزی ۹۳ نفر در اثر انفجار مین کشته و ۳۱۴ نفر دیگر مجروح شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از مطلع الفجر، کرم محمدی در گفتگویی اظهار داشت: “بعد از سالها از دوران جنگ، نقطه صفر مرزی گیلانغرب به جز راه بازارچه مرزی سومار و محدوده این بازارچه هم اکنون آلوده به مین و مهمات عمل نکرده از دوران جنگ است و گروه های پاکسازی در منطقه حضور دارند و فعالیت های پاکسازی این مناطق در دست انجام است”.

این مسوول با یاد اوری اینکه برای پاکسازی اراضی آلوده به مین و مهمات عمل نکرده از دوران جنگ در گیلانغرب تاکنون اقدامات مطلوبی صورت گرفته است گفت: “مردم  شهرستان گیلانغرب و منطقه از این حیث  وجود مواد انفجاری خسارتهای زیادی دیده اند”.

محمدی ابراز داشت: “بعد از اتمام جنگ از سال ۶۷ تاکنون ۹۳ نفر در اثر انفجار مین کشته و ۳۱۴ نفر دیگر مجروح شدند”.

فرماندار گیلانغرب به آمار خسارتهای انسانی در طول ۸ سال جنگ اشاره کرد و خاطر نشان کرد: “در طول هشت سال دفاع مقدس نیز در مناطق مرزی این شهرستان در اثر انفجار مین و مهمات عمل نکرده ۲۴ نفر کشته و ۱۵۷ نفر نیز مجروح شدند”.

شهرستان گیلانغرب از شهرستانهای غربی استان کرمانشاه با بیش از ۶۰ هزار نفر جمعیت در دوران جنگ تحمیلی ۷۵۰ کشته، دو هزار و ۲۲۰ جانباز و ۱۳۳ اسیر داشته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.