بیانیه عفو بین‌الملل درباره ناپدید شدن یوسف سیلاوی، شهروند اهوازی

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار بیانیه ایی خواستار اقدام فوری جهت مشخص شدن سرنوشت یوسف سیلاوی در ششمین سال ناپدیدشدن او شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، عفو بین‌الملل در بیانیه ایی اعلام داشته است، یوسف سیلاوى، ۵۷ ساله متولد اهواز از روز ١٧ آبان ١٣٨٨ ناپدید شده و جست‌وجوی خانواده‌اش برای پیدا کردن او بی نتیجه مانده است. خانواده سیلاوی با مراجعه به نهادهای امنیتی، انتظامی و قضایی تاکنون پاسخ مشخصی را از طرف مسئولان این نهادها در مورد سرنوشت یوسف سیلاوی دریافت نکردند.

عفو بین‌الملل از مقامات ایرانی خواسته است که در جهت مشخص شدن محل نگهداری و سرنوشت یوسف سیلاوی اقدامات لازم را انجام دهند

مونا سیلاوی، فرزند یوسف سیلاوی در رابطه با آخرین وضعیت پدرش در مصاحبه ایی با عدالت برای ایران گفت: «از روزی که پدرم مفقود شده، ما هیچ اطلاعاتی از وضعیت او در دست نداریم. هرچند که برخی به ما گفتند که در زندان اهواز بوده و بعد او را به زندان اوین منتقل کردند اما به صورت رسمی هیچکس اطلاعاتی در مورد پدرم در اختیار ما قرار نداده است.»
مونا سیلاوی در مورد پیگیری‌ها و تلاش‌های خود و خانواده‌اش برای پیگیری وضعیت پدرش افزود: «مادر من الان در اهواز زندگی می‌کند و از همان زمان به شعبه ۶ نیروی انتظامی خبر داد و آن‌ها به او گفتند که در سردخانه‌ها به دنبال پدرم بگردد. ما حتی به ترمینال‌ها هم سر زدیم که شاید از شهر خارج شده باشد که اسمش هیچ جا ثبت نشده بود. مثلا مدارک شناسایی، پاسپورت و حتی پول‌های نقد در روز مفقود شدن پدرم دست نخورده‌اند و امکان ندارد که او با اراده خودش از خانه خارج شده باشد.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.