اعلام اعتصاب غذای خانواده بهشتی لنگرودی

خانواده محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی پیشین کانون صنفی معلمان با انتشار اطلاعیه ای اعلام کردند که در همراهی با وی و همزمان با روز معلم بمدت دو روز در منزل دست به اعتصاب غذا خواهند زد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از جارپرس، ابوذر بهشتی، فرزند محمود بهشتی لنگرودی می گوید که این اعتصاب غذا را به منظور همراهی با پدرشان و در منزل برپا خواهند کرد و در حال حاضر برنامه ای برای حضور در مکان های عمومی نخواهند داشت.

وی همچنین اظهار می دارد که ممکن است علاوه بر خودش، مادرش و خواهرش، سایر بستگان نیز به این اعتصاب غذا بپیوندند، اما آن ها از این امر ممانعت می کنند.

بخشی از اطلاعیه اعتصاب غذای خانواده بهشتی که از طریق شبکه های اجتماعی در اختیار خبرنگار پایگاه خبری جارپرس قرار گرفته است، به قرار زیر است:

به نام خداوند دادگستر

مسئولان محترم جمهوری اسلامی اعم از قوه قضاییه، مجریه و مقننه

از آنجا که محمود بهشتی لنگرودی، معلم و فعال صنفی محبوس در بندِ هفتِ زندان اوین، در اعتراض به احکامی که توسط قضاتِ دادگاه انقلاب علیه ایشان صادر شده از روز چهارشنبه اول اردیبهشت ۹۵، برای سومین بار در هشت ماه اخیر، دست به اعتصاب غذا زده است و درخواست برگزاری دادگاهی علنی و قانونی، با حضور هیات منصفه، مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی برای رسیدگی به اتهامات خود را دارد و علیرغم اینکه به دلیل اعتصابهای مکرر و براساس شهادت مسئولان زندان، پایبند به رعایت شرایط اعلام شده اعتصاب غذاست و وضعیت خطرناکی را از سر می گذراند، تاکنون هیچ پاسخی دریافت ننموده‌است.

هم اکنون، ما خانواده این معلم دربند جهت همراهی با ایشان از روز ۱۲ اردیبهشت، مصادف با «روز معلم» و آغاز هفته‌ی معلم، در اعتصاب غذا با ایشان همراهی خواهیم نمود که به مدت ۲ روز ادامه خواهد داشت.

ازطرف خانواده محمودبهشتی لنگرودی

معلم زندانی و فعال صنفی معلمان

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.