شش سال زیرتیغ اعدام؛ گزارشی از وضعیت محمد عبدالهی

محمد عبدالهی، زندانی سیاسی کرد، در ششمین سال حبس، با خطر اجرای حکم اعدام روبه‌رو است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، رئیس زندان ارومیه با احضار محمد عبدالهی، به او اعلام داشته است که اجرای حکم وی نزدیک است و بهتر است با تقاضای عفو برای نجات خود تلاش کنید.

محمد عبدالهی در ۴ فروردین ماه سال ۸۹ در منطقه مسکونی «باغ شایگان» بازداشت شد. وی در هنگام بازداشت مورد تیراندازی مستقیم نیروهای حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران قرارگرفته و در پی اصابت گلوله به یکی از بیمارستان‌های نظامی سپاه در ارومیه منتقل و بعد از چند ساعت بستری شدن به بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه در شهر ارومیه منتقل شد.

محمد عبدالهی در مدت بازجویی در بازداشتگاه امنیتی ارومیه، علیرغم وضعیت نامساعد جسمانی ناشی از اصابت گلوله، بار‌ها از سوی بازجویان سپاه برای گرفتن اعترافات اجباری مورد ضرب شتم شدید با کابل و باتوم قرارگرفته، به‌طوری که دست و پای وی دچار شکستگی شدند.

بعد از ۹۱ روز نیروهای سپاه از بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه به زندان مهاباد منتقل و بعد از ۱۱ بار محاکمه و تفهیم اتهام عضویت در یکی از احزاب کُرد، در دادگاه شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد به ریاست قاضی جوادی‌کیا، به اعدام محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر و پس‌ازآن از سوی دیوان عالی کشور تأیید گردید.

لازم به ذکر است که این زندانی سیاسی در مراحل بازپرسی از حق داشتن وکیل محروم بوده است.

بنا به آخرین گزارشات واصله محمد عبدالهی هم‌اکنون در زندان ارومیه نگهداری می‌شود.

Related posts

2 Comments

  1. Pingback: محمد عبدالهی دست به اعتصاب غذا زد – اتاق خبر

  2. Pingback: محمد عبدالهی دست به اعتصاب غذا زد | حقوق بشر در ایران

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.