اجرای حکم قصاص پرونده قتل مأمور زندان در انتظار موافقت خانواده مقتول

رئیس‌کل دادگستری استان البرز اجرای حکم قصاص پرونده قتل مأمور زندان را منوط به تأیید و موافقت حکم صادره از سوی خانواده مقتول عنوان کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، احمد فاضلیان با اشاره به پرونده قتل علیرضا مرادخانی، مأمور بدرقه زندانیان که در ۲۲ آبان ۱۳۹۰ در جریان یک تصادف ساختگی و حین انجام مأموریت کشته شد، گفت: “این پرونده با توجه به حساسیت‌هایی که داشت به سرعت در دستگاه قضایی مورد رسیدگی قرار گرفت و حکم قصاص قاتل در دادگاه کیفری صادر شد که این حکم در دیوان عالی کشور نیز مورد تأیید قرار گرفت”.

وی در ادامه افزود: “متأسفانه اکنون پس از نزدیک به چهار سال از این حادثه، خانواده مقتول اصرار بر محاربه بودن این موضوع دارند که با توجه به اینکه حکم صادر و اعتراض‌ها در مورد محاربه رد شده است پرونده محکوم برای اعدام در انتظار تأیید از طرف خانواده مقتول است”.

وی در پایان خاطر نشان کرد: “اگر خانواده مقتول جهت اجرای حکم اعلام آمادگی نمایند یا اذن به اعدام به مقام اجرای حکم بدهند به فوریت نسبت به اجرای حکم قصاص اقدام خواهد شد، در غیر این صورت با توجه به مقررات موضوعه، اقدامی از ناحیه دستگاه قضایی استان انجام نخواهد شد”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.