افسر نگهبان اوین مانع روند درمان عیسی سحرخیز شد

کارشکنی افسرنگهبان وقت زندان اوین (یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۵) مانع اعزام «عیسی سحرخیز»، روزنامه‌نگار منتقد به بیمارستان امام خمینی برای انجام MRI توده مشکوک در غدد فوق کلیوی وی شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از سحام٬ مسئولان زندان اوین از پیش اعلام کرده بودند که توانایی اعزام خودرو برای انتقال سحرخیز از مرکز قلب تهران به قسمت عکس‌برداریبرداری (MRI) مجتمع درمانی امام خمینی را ندارند.
با وجود هماهنگی‌های صورت گرفته از هفتهٔ پیش و به دستور دادستان برای این اقدام مهم در زمان مقرر، افسرنگهبان زندان اوین بر اعزام هر ۳ مأمور مراقب تأکید داشت درحالی‌که آمبولانس بیمارستان جای لازم برای استقرار آنان را نداشت و جلوگیری از استفادهٔ خودروی شخصی برای عزیمت دو مراقب دیگر سبب شد که این عکس‌برداری مهم انجام نشود و استمرار این وضعیت می‌تواند موجب تشدید بیماری سحرخیز شود.
شنیده‌شده که افسرنگهبان وقت حتی حاضر نشده در این خصوص با سحرخیز و به‌صورت تلفنی صحبت کند و تنها به مأموران مراقب دستور داده تا از اعزام به عکس‌برداری خودداری شود و زندانی را به اتاقش بازگردانند.
«مهدی سحرخیز»، فرزند این روزنامه‌نگار دربند در همین باره گفت: «خانواده‌اش شکایتی را تنظیم و تقدیم دادستان تهران خواهند کرد چراکه عدم عکس‌برداری و عقب افتادن تشخیص بیماری پدرش موجب به خطر افتادن جان وی خواهد شد».
وی افزود: «از طرفی وقت گرفتن برای این عکس‌برداری تخصصی، پروسه‌ای طولانی با هماهنگی دادستانی اوین در پیش دارد و ممکن است بازهم مثل این بار و به دلایل نامشخص، این آزمایش حیاتی انجام نشود».
گفتنی است، آزمایش‌های پیشین این روزنامه‌نگار زندانی نشان از تودهٔ بزرگی در غدد فوق کلیوی وی دارد که ممکن است سرطانی باشد و زمان در تشخیص این بیماری‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
سحرخیز پس از دستگیری در آبان ماه پارسال و پس از اعتصاب غذا و مشکلات کلیوی به‌صورت پنهانی به بیمارستان بقیه‌الله اعزام شد و در آنجا آزمایشات مخصوص به‌خاطر بیماری کلیوی از وی گرفته نشد و طولانی شدن روند رسیدگی به بیماری ایشان، سبب تشدید عوارض شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.