خودکشی پناهنده اهوازی درپی اخراج به ایران

هادی مزرعه، ۳۵ ساله، شهروند عرب اهل منطقه فرهنگ‌شهر اهواز که علیرغم تقاضای پناهندگی از کشور یونان به اجبار به ترکیه و سپس ایران بازگردانده شده بود، روز گذشته در منزل مسکونی خود در شهر اهواز اقدام به خودکشی کرد و جان خود را از دست داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، هادی مزرعه حدودا شش‌ماه پیش علیرغم تقاضای پناهندگی در کشور یونان به دلیل بن بست های ناشی از تحولات اخیر حقوقی در آن کشور بالاجبار به ترکیه بازگردانده شده و نهایتا با تقاضای دولت ترکیه به همراه تعدادی دیگر از شهروندان ایرانی ناچار شده بود به ایران بازگردد روز یک‌شنبه ۱۲ اردیبهشت ۹۵ با دار زدن خود در منزل مسکونی خود در شهر اهواز به زندگی اش پایان داد.

یک منبع نزدیک به آقای مزرعه گفت: “هادی در کار وسائل الکتریکی نمونه بود. قبل از رفتن به یونان در یک مغازه تعمیر دینام کار می‌کرد. قبل از رفتنش به یونان همه دارائی‌اش را فروخت. وقتی هم بازگشت به چند شرکت مراجعه کرد اما جایی استخدام نشد.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “حدودا شش ماه پیش در یونان نتوانست از مرز رد شود و تقاضای پناهندگی‌اش هم مورد قبول قرار نگرفت چون تقاضای پناهندگی اجتماعی کرده بود. از طریق ترکیه به ایران دیپورت شد.”

وی در پایان تاکید کرد: “هادی همه چیزش را از دست داده بود و با تصمیم اتحادیه اروپا و کشورهای یونان و ترکیه آن‌ها را به ایران دیپورت کردند و در این مدت هم در ایران در جایی استخدام نشد و به لحاظ روحی ضربه خورده بود و دیگر امیدی به زندگی نداشت و اقدام به خودکشی کرد و جان باخت.”

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.