وضعیت نامساعد ایرج محمدی در زندان تبریز

ایرج محمدی، زندانی امنیتی، در هفتمین سال از دوران محکومیت خود با وخامت حال و در شرایط نامناسبی در زندان تبریز نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، ایرج محمدی که از بیماری صرع و اعصاب رنج می‌برد، از زمان انتقال به زندان تبریز از حق درمان و رسیدگی پزشکی محروم بوده و در وضعیت نامساعد جسمانی قرار دارد. این زندانی امنیتی، بدون در نظر گرفتن اصل تفکیک جرائم، دربند عمومی زندان تبریز و محروم از امکانات کافی به سر می‌برد

مسئولین زندان از تحویل دارو‌ها و اعزام وی به مکان‌های درمانی خودداری می‌کنند. این در حالی است که کمسیون پزشکی در زاهدان تأیید کرده که ایشان باید تحت درمان و رسیدگی پزشکی باشد.

گفتنی است که ایرج محمدی در تاریخ سوم فروردین‌ماه سال جاری برای گذراندن مابقی دوران محکومیت خود به زندان تبریز انتقال یافت. این زندانی امنیتی از سال ٨۶ در زندان زاهدان نگهداری می‌شد.

لازم به ذکر است که ایرج محمدی که به ۱۰ سال زندان محکوم می‌باشد، در پی بازگشایی یک پرونده جدید، روز دوشنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۵ در شعبه ۷ دادیاری دادسرای تبریز به اتهام اخلال در نظم زندان تفهیم اتهام شد.

ایرج محمدی به همراه محمدامین آگوشی و احمد پولادخانی در اردیبهشت‌ماه سال ٨۶ به اتهام جاسوسی بازداشت شد. در فروردین ۱۳۹۱، شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور پس از رسیدگی به پرونده این سه شهروند، هرکدام از آنان را به تحمل ۱۰ سال حبس در زندان زاهدان محکوم نمود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.