شش اعدام مخفیانه در سال ۹۳ در زندان یزد

در تاریخ دوم تیرماه ۱۳۹۳ در زندان یزد حکم اعدام شش زندانی به صورت مخفیانه و بدون اجازه آخرین ملاقات زندانیان با خانواده‌ها اجرا شد. مقامات قضائی حکومت ایران هرگز در مورد جزئیات این اعدام‌ها اطلاع رسانی نکرده و خبر آن در رسانه‌ای درج نشد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مورخ دوم تیرماه ۱۳۹۳ شش زندانی در زندان مرکزی یزد اعدام شدند. این زندانیان همگی اهل استان سیستان و بلوچستان بودند.

حمیدرضا میر متولد ۱۳۵۰ و «خ. ر» هر دو اهل زاهدان به همراه ۴ زندانی دیگر از این استان با اتهامات مربوط به جرایم مواد مخدر به صورت مخفیانه (بدون اعلام رسمی) به دار آویخته شدند.

یکی از بستگان حمیدرضا میر، زندانی اعدام شده گفت: «حمیدرضا چهارسال بود که در زندان یزد نگهداری می‌شد. او دارای سه فرزند بود. دختر کوچکش اوایل زندانی شدنش بدنیا آمد و او را تنها از پشت شیشه‌های سالن ملاقات دیده بود.»

وی در ادامه افزود: «حمیدرضا را در تاریخ ۲ تیرماه ۹۳ همراه ۵ زندانی دیگر مخفیانه اعدام کردند و خبر اعدامشان هیچ جا منتشر نشد. وی و یکی از اعدامی‌ها اهل زاهدان بودند و بقیه هم از استان سیستان و بلوچستان. متاسفانه به خانواده‌اش هم قبل از اعدام ملاقات ندادند و از صبح روز اعدام خیابان‌های منتهی به زندان یزد توسط نیروی انتظامی بسته شده بود و به خانواده‌اش گفتند ساعت ۸ [برای تحویل گرفتن جسد] به پزشکی قانونی مراجعه کنید.»

این منبع مطلع نزدیک به خانواده میر در پایان در مورد اتهامات انتسابی به حمیدرضا میر خاطرنشان کرد: «در خودرویی که حمیدرضا بوده مقداری مخدر کراک پیدا شده بود، این مواد مخدر برای ایشان نبود و حتی آن خودرو هم به نام وی نبود. وی که به تازگی تغییر مذهب داده و اهل تسنن شده بود. بعد از دستگیری تا دو ماه خانواده‌اش اطلاعی از او نداشتند تا اینکه از زندان یزد با خانواده‌اش تماس گرفت.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.