محمود بهشتی لنگرودی در سومین روز از اعتصاب غذای خشک

محمود بهشتی لنگرودی، دبیرکل پیشین و سخنگوی فعلی کانون صنفی معلمان ایران، در سومین روز از اعتصاب غذای خشک در وضعیت نامساعد جسمانی به سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمود بهشتی لنگرودی در اعتراض به صدور احکام غیرقانونی و دادرسی ناعادلانه از روز چهارشنبه اول اردیبهشت ماه ۱۳۹۵، اعلام اعتصاب غذا کرده و از روز دوشنبه سیزدهم اردیبهشت، دست به اعتصاب غذای خشک زده است. با توجه به سابقه بیماری و نیاز به مصرف دارو، این فعال صنفی هم اکنون در وضعیت وخیم جسمانی می‌باشد.

آدینه بیگی، همسر این معلم دربند، در مصاحبه با خانه معلم و کارگر اعلام کرد: «وضعیت بیماری ایشان عملا در حال حاضر به عفونت شدید و خطرناک تبدیل شده است و با وجود نیاز جدی به مصرف داروهای آنتی بیوتیک قوی، به خاطر اعتصاب غذا نمی‌توانند دارو را مصرف کنند.»

محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی پیشین کانون صنفی معلمان، در انتخابات سال ۱۳۸۸ بازداشت شد. وی در خرداد ۱۳۹۲ از سوی شعبه پانزدهم دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی به چهار سال زندان به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، یک سال زندان به اتهام «تبلیغ علیه نظام» محکوم شد.

آقای بهشتی لنگرودی در ۱۵ شهریورماه سال جاری مجدداً بازداشت شد. وی با احتساب حکم چهارسال حبس تعلیقی هم‌اکنون در حال سپری کردن حکم نه ساله خود در زندان اوین می‌باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.