دختر عبدالفتاح سلطانی: امیدوارم تا دیر نشده پدرم به بیمارستان منتقل شود

فرزند عبدالفتاح سلطانی، وکیل زندانی که غروب چهاردهم اردبیهشت ماه به دلیل تپش شدید قلب به بهداری زندان اوین منتقل شده است گفت: «این چندمین بار است که در طی ماههای اخیر پدرم به دلیل درد در قفسه سینه و تپش قلب به بهداری زندان اوین منتقل می شود، اما متاسفانه تاکنون با درخواست های مادرم برای مرخصی درمانی یا انتقال پدرم به بیمارستان توجهی نشده است.»

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین بین المللی، مائده سلطانی گفت: «غروب سه شنبه پدرم دچار درد در قفسه سینه می شود و هم بندی هایش او را به بهداری می برند و بعد دوباره به بند بازگشته است. پدرم به شدت لاغر شده، بدنش تحلیل رفته است. اینکه در ماههای اخیر بارها به بهداری زندان رفته نشانه خوبی نیست. این اتفاق‌ها نشان از عمیق بودن بیماری پدرم دارد که باید هر چه سریعتر برای مداوای جدی او اقدام شود. امیدوارم تا دیر نشده پدرم به بیمارستان منتقل شود.»

فرزند آقای سلطانی با ابراز اینکه دادیار ناظر زندان اوین به درخواست ها برای رسیدگی پزشکی او تاکنون بی توجه بوده است گفت: «اینقدر مادرم در طی این سالها درخواست داده که می تواند کتاب چند جلدی با این درخواست ها منتشر کند. مادرم تقرییا هر هفته درخواست مرخصی می دهد اما آقای حاجیلو، دادیار ناظر زندان هیچ توجهی به تقاضاهای مادرم ندارد ایشان فقط نامه ها را می گیرد و می گوید رسیدگی می شود. آیا نباید به سلامتی یک زندانی توجه شود؟ جان یک انسان در میان است.»

اآقای سلطانی  در سال ۱۳۹۲ برای مدتی به دلیل بیماری گوارشی و قلبی برای ۴۱ روز در بیمارستان بستری شد اما قبل از بهبودی کامل مجددا به زندان برگردانده شد. این وکیل زندانی دچار نوسان فشار خون، قلب درد، دیسک کمر و گردن و کاهش وزن شدید است.

عبدالفتاح سلطانی، وکیل برجسته دادگستری در تاریخ ۱۹ شهریور ماه ۱۳۹۰ دستگیر شد و به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، تشکیل کانون مدافعان حقوق بشر و تحصیل مال حرام از طریق دریافت جایزه حقوق بشر نورنبرگ به ۱۸ سال حبس با تبعید به برازجان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محروم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به ۱۳ سال حبس و دو سال محرومیت از وکالت کاهش یافت.

دختر آقای سلطانی در گفتگویی در اول فروردین ماه ۱۳۹۴ گفته بود مسوولان تقاضای مرخصی پدر او را نمی پذیرند چون «راضی به توبه نشده است.» او پس از درخواست های فراوان برای مرخصی، نهایتا پس از ۴ سال و ۴ ماه حبس در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۳۹۴ برای ۲۱ روز به مرخصی آمد.

مائده سلطانی با اشاره به اولین مرخصی پدرش گفت: «پس از ۴ سال زندان و آنهمه تقاضا برای مرخصی و در حالیکه طبق قانون کشور هر زندانی حق مرخصی دارد، پدرم در سال گذشته برای چند روز به مرخصی آمد. در ابتدا به او یک هفته مرخصی دادند که بعد از آن هر سه روز یکبار تمدیدش می کردند.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.