خودداری مسئولین زندان اوین از اعزام علیرضا گلی‌پور به بیمارستان

مسئولین زندان اوین از اعزام علیرضا گلیپور، زندانی امنیتی که در وضعیت وخیم جسمانی قرار دارد، به بیمارستان خودداری می‌کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، علیرضا گلی‌پور، زندانی امنیتی محبوس در زندان اوین که از بیماری تومور در ریه و مشکلات قلبی رنج می‌برد، طی چند روز گذشته در پی وخامت حال، دچار خونریزی از ناحیه بینی گشته و پزشکان به زندانی امنیتی اعلام کرده‌اند که وی می‌بایست سریعاً تحت عمل جراحی قرار گیرد. این در حالی است که مسئولین زندان اوین از اعزام وی به بیمارستان و هزینه جهت درمان وی خودداری می‌کنند.

گفتنی است که علیرضا گلیپور دی‌ماه سال ۱۳۹۴ مورد عمل جراحی قرارگرفته و بدون درمان کامل، به زندان اوین انتقال یافت.

شایان‌ذکر است که علیرضا گلی‌پور طی سه سال گذشته به دلیل ممانعت مقامات امنیتی محروم از ملاقات با خانواده‌اش بوده است.

علیرضا گلی‌پور در مهرماه ۱۳۹۱ به دلیل «افشاگری» در مورد چند تن از مسئولین حکومتی توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد. این زندانی امنیتی٬ بیش از یک سال از زمان حبس خود را دربند ۲۰۹ زندان اوین گذرانده است که از این مدت ۸ ماه آن در انفرادی بوده است. اتهام وی جاسوسی به نفع اجانب و به‌طور مشخص کشور آمریکا عنوان‌شده است.

لازم به ذکر است که «افشاگری»‌های وی در مورد فسادهای افراد حکومتی مانند «وزیر اطلاعات» و «رئیس‌کل پلیس امنیت استان تهران» می‌باشد.

این زندانی امنیتی علیرغم وخامت حال بار‌ها از سوی مأموران وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران مورد بازجویی و شکنجه قرار گرفته است.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.