احمد کریمی در آغاز هشتمین سال حبس

احمد کریمی زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج، در آستانه آغاز هشتمین سال حبس خود بدون امکان استفاده از مرخصی در زندان رجایی شهر کرج به سر می‌برد. آقای کریمی هم اکنون به صورت بلاتکلیف منتظر بررسی درخواست اعاده دادرسی است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، اعاده دادرسی احمد کریمی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج که در اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ بازداشت شد، در دادستانی استان تهران در دست بررسی است.

این زندانی سیاسی به دلیل کمبود امکانات بهداشتی و پزشکی در زندان گنبد کاووس که پیش‌تر به آنجا تبعید شده بود دچار پوسیدگی شدید دندان‌ شده‌ است و با نداشتن بیمه و عدم حمایت بیمه زندانیان بر خلاف ادعای مسئولین قضائی کشور مجبور است هزینه گزافی بابت رسیدگی پزشکی پرداخت نماید که با توجه به ضعف بنیه مالی از انجام آن تاکنون ناتوان مانده است و بر این اساس دچار مشکلات گوارشی شده است.

احمد کریمی در اردیبهشت ماه ۱۳۸۸ و بیش از یک ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ بازداشت شد. وی پس از گذراندن بیش از یک ماه در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ -بازداشتگاه ویژه وزارت اطلاعات مستقر در زندان اوین- بالاجبار در دادگاه‌های نمایشی پس از انتخابات سال ۸۸ شرکت داده شد و به اتهام نقش آفرینی در اعتراضات پس از انتخابات توسط دادگاه انقلاب تهران به اعدام محکوم گردید. این حکم در دادگاه تجدیدنظر به ۱۵ سال زندان در تبعید کاهش یافت.

این زندانی سیاسی حدود شش سال از حبس خود را در تبعید و در زندان گنبدکاووس گذراند و در ماه‌های آخر سال گذشته به زندان رجایی‌شهر منتقل شد، جایی که خانواده وی می‌گویند از لحاظ روحی و وضعیت ملاقات برای وی بهبود یافته است.

خانواده احمد کریمی با توجه به دوری راه و مسافت زیاد از اسلامشهر تا گنبدکاووس، بیش از ۴ ماه بود که وی را ملاقات نکرده و از حال او بی‌خبر بودند.

کریمی که در هجوم نیروهای امنیتی به خانه وی در شبانگاهی در ماه اردیبهشت سال ۸۸ بازداشت شده با اتهام ارتباط با انجمن پادشاهی ایران روبرو بوده است. در این پرونده کسانی چون محمدرضا علیزمانی، آرش رحمانپور، پیمان عارفی و حامد روحی‌نژاد نیز حضور داشته‌اند.

وی هم‌اکنون در سالن ۱۰ زندان رجایی‌شهر کرج برخلاف اصل تفکیک جرائم نگهداری می‌شود و به صورت بلاتکلیف منتظر بررسی درخواست اعاده دادرسی در دادستانی تهران است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.