علی نصیریان: دست زن جوراب می‌کنند که مچ‌اش دیده نشود

علی نصیریان، از چهره‌های ماندگار بازیگری در سینما و تئاتر ایران که این روزها در نقش «بزرگ آقا» در سریال پربیینده شهرزاد درخشیده و بر محبوبیت او افزوده شده، در گفت‌و گو با نشریه «کتاب هفته» از سختگیری و سانسور در تلویزیون ایران انتقاد کرده است. علی نصیریان می‌گوید به دست زنان بازیگر جوراب می‌پوشانند که مچ‌شان دیده نشود. گردنشان را می‌پوشانند، اینها حساسیت‌های اضافی‌ست.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رادیو زمانه، علی نصیریان که در سال ۱۳۳۵ با «بلیل سرگشته» جایزه نخستین مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی در ایران را به دست آورد، با بازی در فیلم «گاو» ساخته داریوش مهرجویی وارد سینما شد و در سال ۱۳۸۰ هم به عنوان یک چهره ماندگار در عرصه سینما و تئا‌تر شناخته شد.

او در گفت‌و گو با نشریه «کتاب هفته» با انتقاد از تلویزیون دولتی ایران و سختگیری نسبت به بازیگران گفت: « به تلویزیون نگاه کنید! یک ابزار بسیار کارآمد و گسترده است چون بر اساس دو عامل موسیقی و نمایش می‌چرخد، و دیگر مسائل در پناه جذابیت‌های موسیقی و نمایش (یعنی مجموعه‌ای از شو‌ها، سریال‌ها و مجموعه‌های تصویری) خود را نشان می‌دهند. خب، تمام این‌ها در محدودیت و فشار است، برای چه؟ برای چه اینقدر فشار وارد می‌شود؟»

او در فراز دیگری از این مصاحبه به سختگیری نسبت به پوشش بازیگران هم اشاره کرده و گفته است: «دست زن جوراب می‌کنند که مچش دیده نشود، گردنش را می‌پوشانند، خب، این‌ها حساسیت‌های اضافی است، چرا افراطی‌گری کنیم؟ چرا اینقدر مته به خشخاش می‌گذاریم؟ تمام رمق یک اثر هنری گرفته می‌شود. معلوم است که دیگر تماشاگر با آن ارتباط برقرار نمی‌کند.»

پیش از این ۳۰ بازیگر زن ایران از فساد در تلویزیون دولتی ایران انتقاد کرده بودند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.