فریبا کمال آبادی؛ هشت سال محروم از حق مرخصی

فریبا کمال آبادی، زندانی بهائی، هم‌اکنون در آستانه هشتمین سال از دوران محکومیت خود، محروم از حق مرخصی، در بند نسوان اوین نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فریبا کمال آبادی، زندانی بهائی محبوس در بند زنان زندان اوین که از اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۷ در بازداشت به سر می‌برد علیرغم گذراندن بیش از دوم سوم از دوران محکومیت خود همچنان از حق مرخصی محروم می‌باشد.

گفتنی است در مدت بازداشت این شهروند بهایی حتی اجازه مرخصی جهت خواستگاری و یا ازدواج یکی از فرزندان و یا بچه‌دار شدن فرزند دیگرش هم به این زندانی بهائی داده نشده است.

فریبا کمال آبادی به همراه مهوش ثابت، بهروز توکلی، جمال الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی و وحید تیزفهم، عضو هیاتی به نام «یاران ایران» بودند که اداره امور اقلیت بهایی را برعهده داشت. این شهروند بهایی در اردیبهشت ۸۷ توسط نهادهای امنیتی بازداشت و پس از بیش از ۱۱۴ روز انفرادی و ۲۷ ماه نگه‌داشته شدن در وضعیت بازداشت موقت به زندان رجائی شهر و پس از آن به زندان قرچک ورامین منتقل شد.
فریبا کمال آبادی در مرداد ۱۳۸۹ از سوی قاضی محمد مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شد که این حکم در آذرماه ۱۳۹۴ با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی به ده سال تقلیل پیدا کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.