افشای هویت اختصاری بازیگران بازداشت‌شده

وب‌سایت محافظه‌کار «جام‌نیوز» هویت اختصاری هفت بازیگر٬ یک خواننده و یک فوتبالیست بازداشت شده در منطقه «سعادت‌آباد» تهران را منتشر کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از رادیو فردا، این وب‌سایت روز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت نوشته این افراد که چند شب پیش در یک «پارتی شبانه» بازداشت شده بودند در حال حاضر با قید وثیقه آزاد هستند.

«الف. ح» بازیگر مرد، «ن. خ» بازیگر زن، «ک. د» بازیگر مرد، «م. الف» بازیگر زن، «ح. ن» بازیگر مرد، «آ. ج» بازیگر زن، «س. ق» بازیگر زن، «الف. ع» خواننده و «م. م» فوتبالیست تیم مطرحی در تهران٬ ۹ نفری هستند که به نوشته جام‌نیوز در یک مهمانی در منطقه «سعادت‌آباد» بازداشت شده‌اند.

آن‌طور که این سایت نوشته است همه این افراد با سپردن وثیقه آزاد هستند تا پس از بررسی پرونده٬ از سوی بازپرس ویژه دادسرای ارشاد و صدور کیفرخواست در مجتمع ویژه ارشاد محاکمه شوند.

خبر بازداشت این هفت بازیگر را برای نخستین‌بار خبرگزاری میزان وابسته به قوه قضائیه و به نقل از یک منبع آگاه منتشر کرده بود.

این خبرگزاری به نام این بازیگران اشاره نکرده٬ اما اعلام کرده بود که آن‌ها از افراد معروف سینما هستند که در یک «پارتی مختلط شبانه» بازداشت شده‌اند.

آن‌طور که این خبرگزاری اعلام کرده بود از این مهمانی ۸۰ بطری نوشیدنی الکلی نیز کشف و ضبط شده است.

حسین نوش آبادی٬ سخنگوی وزارت ارشاد هم پیش از این با تایید خبر بازداشت این هفت بازیگر گفته که از شنیدن این خبر «متاسف» و «نگران» شده است.

نوش‌آبادی افزوده که «هنرمندان نباید به‌خاطر چند لحظه خوشگذرانی هویت خود را زیرسوال ببرند و جایگاه‌شان را به حراج بگذارند.»

روزنامه «جوان» وابسته به سپاه پاسداران نیز با انتشار یادداشتی انتقادی٬ اعلام کرده بود که «تکاپویی برای کشف نام این افراد در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاده است.»

این روزنامه نوشته بود که «دانستن اینکه چه کسانی در پارتی شبانه بوده‌اند بر پی بردن به ریشه‌های فرهنگی که باعث می‌شود بازیگران سینما از مهمانی‌های خاص همراه با سرو مشروبات الکلی سر در بیاورند، ارجحیت پیدا کرده است.»

سایت «جام‌نیوز» تنها دو روز پس از انتشار این یادداشت اقدام به انتشار هویت اختصاری بازیگران بازداشت شده کرده است.

غلامحسین اسماعیلی٬ رئیس کل دادگستری استان تهران چهارشنبه گذشته گفته بود «مراقبت‌های فرهنگی» از ورزشکاران و هنرمندان کشور باید افزایش یابد و پیشنهاد کرده بود که معاونت پیشگیری از وقوع جرم در قوه قضائیه وارد این حوزه شود.

در همین زمینه روز پنجم اردیبهشت‌ماه نیز عباس جعفری دولت‌آبادی٬ دادستان تهران، از مرگ یک ورزشکار در ایران به دنبال استفاده از نوشیدنی‌ الکلی اظهار تاسف کرده بود.

آقای دولت‌آبادی گفته بود که «به وزارت ورزش در مورد جرم مشروب‌خواری برخی تذکر می‌دهیم که متاسفانه اخیراً برخی حوادث و حتی فوت را در پی داشته است.»

سال گذشته نیز سوشا مکانی٬ دروازه‌بان تیم پرسپولیس تهران، به دنبال انتشار عکس‌های خصوصی‌اش در فضای مجازی برای مدتی بازداشت شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.