علی خامنه‌ای خطاب به پلیس: در موضوع امنیت اخلاقی به مخالفت‌ها توجه نکنید

علی خامنه‌ای، رهبر ایران، از فرماندهان نیروی انتظامی خواسته است که در مورد امنیت اخلاقی به “مخالفت‌ها و فضاسازی‌های رسانه‌ای” توجهی نکنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بی بی سی، آقای خامنه‌ای امروز یکشنبه ۱۹ اردیبهشت در دیدار با فرماندهان پلیس از هنجارشکنی و رواج گناه انتقاد کرده و گفته است که اگر اهمیت برخورد با این مسائل از برخورد با قمه کشیدن بیشتر نباشد کمتر نیست.

او به نیروی انتظامی توصیه کرد که “در موضوعات مربوط به امنیت اخلاقی، بعد از برنامه‌ریزی دقیق، مستحکم، عقلانی و صحیح، دیگر نباید به مخالفت برخی افراد یا فضاسازی‌های رسانه‌ای توجه شود بلکه باید با توکل بر خدا کار را پیش برد.”

تنش بر سر طرح امنیت اخلاقی در ایران به ویژه بعد از اعلام آغاز به کار گشت نامحسوس پلیس برای برخورد با “ناهنجاری‌های اجتماعی” بالا گرفته و باعث انتقاد مقام‌های ارشد دولت شده است.

حسن روحانی، رئیس جمهور ایران پیشتر گفته بود که آزادی مردم به جز قانون با هیچ چیزدیگری محدود نمی‌شود و تاکید کرده بود که حکومت حق دخالت در زندگی خصوصی و عمومی مردم را خارج از حیطه قانون ندارد.

آیت‌الله خامنه‌ای در سخنان امروز خود خواهان نظارت دقیق، همه‌جانبه و دائمی نیروی انتظامی و گسترش دایره حضور نیروی انتظامی در سراسر ایران و برقراری امنیت “در همه مناطق سکونتی و محیط‌های زیستی مردم اعم از مناطق حاشیه‌ای شهرها، مناطق دور دست و شهرهای کوچک” شده است.

رهبر ایران در سخنان امروز خود مسائلی مانند خرید و فروش موارد مخدر، معتادان و شرارت را از جمله مشکلاتی خوانده که نیروی انتظامی باید با آن برخورد کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.