تجمع اعتراضی ۲۵۰ کارگر ریخته گری ماشین سازی تبریز در محوطه کارخانه

حدود ۲۵۰ کارگر شاغل در کارخانه «ریخته‌گری ماشین سازی تبریز» صبح امروز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی خود در محوطه کارخانه تجمع کردند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، فعالین کارگری در کارخانه «ریخته‌گری ماشین سازی تبریز» واقع درشهرک صنعتی قراملک تبریز با اعلام این خبر می‌گویند به دلیل اینکه از اسفند ماه سال گذشته تا کنون پرداخت مطالبات مزدی کارگران ریخته‌گری با وقفه روبرو بوده است، این تجمع کارگری برپا شده است.

همچنین گفته می‌شود که حق بیمه کارگران یاد شده نیز به‌‌ همان اندازه پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها با وقفه همراه شده است.

برپایه این اطلاعات ظاهرا کارگران این مجتمع صنعتی دلیل به تعویق افتادن مطالبات مزدی خود را تامین نشدن منابع مالی کارخانه از سوی کارفرما بخش خصوصی عنوان می‌کنند که به تازگی مدیریت کارخانه را بر عهده گرفته است.

به گفته یکی از کارگران معترض، شرکت ریخته‌گری ماشین سازی تبریز تا قبل از اسفند ماه سال گذشته دولتی بود (سازمان گسترش نوسازی) ولی بعد از آن در راستای سیاست‌های اصل ۴۴ به بخش خصوصی (به صندوق بازنشستگی فولاد) واگذار شد و از آن زمان تاکنون وضعیت مالی کارخانه و کارگران بد‌تر شده و عمده مزایای شغلی کارگران قطع شده است.

طبق اظهارات وی، از زمانی که شرکت ریخته‌گری ماشین سازی تبریز بخش خصوصی واگذار شد روند تولید محصولات ان که در زمینه قطعات فولادی وچدنی فعالیت دارد کاهش محسوسی پیدا کرده است، به نحوی که اگر این روند ادامه یابد، خطر توقف دائم تولید و بیکاری کارگران را پیش رو خواهیم داشت.

به گفته او کارگران ریخته‌گری ماشین سازی تبریز در این تجمع اعتراضی خواستار مشخص شدن وضعیت شغلی خود و همچنین پرداخت حداقل بخشی از مطالبات معوقه‌شان شدند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.