محمد صدیق کبودوند اعلام اعتصاب غذا کرد

محمد صدیق کبودوند، روزنامه‌نگار و بنیان‌گذار سازمان غیردولتی حقوق بشر کُردستان، در اعتراض به کارشکنی‌های مسئولین قضایی و پرونده‌سازی دست به اعتصاب غذا زد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، محمد صدیق کبودوند، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر، طی چند ماه گذشته جهت رسیدگی به پرونده جدید، چندین بار محاکمه گشته است. این فعال حقوق بشر که از سال ۸۶ در زندان اوین محبوس می باشد، هم اکنون در اعتراض به «پرونده‌سازی و تشدید فشار‌ها و اذیت و آزار مقامات امنیتی علیه وی» در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان ضمن اعلام این خبر، دربارهٔ محکومیت محمد صدیق کبودوند افزود: «به محمد صدیق کبودوند اعلام شده، تجمیع حکم ۶ ماه حبس مربوط به فعالیت روزنامه‌نگاری‌اش در مورد او اعمال نمی‌شود و ایشان باید تمام مدت حبس ۱۰ سال و ۶ ماه را تحمل کند. با توجه به اتهام‌های انتسابی جدید، اینگونه به نظر می‌رسد که مقامات امنیتی قصد آزادی او را حتی پس از پایان یافتن مدت مقرر حبس ندارند و شرایط را برای حبس طولانی‌مدت وی آماده می‌کنند.»
محمد صدیق کبودوند، به دلیل ناراحتی کلیوی و بیماری‌های گوارشی در وضعیت نامساعد جسمانی به سر می‌برد. این در حالی است که مسئولین زندان تاکنون هیچ‌گونه اقدامی جهت اعزام این زندانی به بیمارستان انجام نداده‌اند و به دلیل عدم وجود امکانات درمانی کافی، شرایط زندان برای وی نامناسب می‌باشد.

کبودوند از نه سال پیش محبوس در زندان اوین به سر می‌برد و در دوران حبس دو بار دچار سکته ناقص قلبی و یک بار نیز دچار سکته مغزی شده است.

محمد صدیق کبودوند، روزنامه‌نگار، مدیرمسئول هفته‌نامهٔ «پیام مردم» و بنیان‌گذار سازمان غیردولتی حقوق بشر کُردستان، در تیرماه سال ٨۶ بازداشت و پس از هفت ماه حبس در سلول انفرادی به اتهام تشویش اذهان عمومی از طریق درج مطالب در هفته نامه پیام مردم توسط دادگاه عمومی و انقلاب سنندج به یک سال حبس تعزیری، ۵ سال محرومیت از روزنامه‌نگاری و مدیریت نشریه و ابطال پرونده انتشار پیام مردم محکوم شد، که پس از تأیید در دادگاه تجدیدنظر استان تهران میزان محکومیت حبس در دیوان عالی کشور به ۶ ماه تقلیل یافت. این فعال حقوق بشر همچنین به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از طریق تشکیل و اداره سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان به ده سال حبس محکوم گشت.

محمد صدیق کبودوند هم‌اکنون در حال گذراندن محکومیت ده سال و شش ماهه خود در زندان اوین می‌باشد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.