کارخانه عمران البرز با ۵۲ کارگر تعطیل شد

یک منبع خبری در کارخانه فرآورده‌های ساختمانی «عمران البرز» از تعطیلی این واحد تولیدی و بیکاری حدود ۵۲کارگر این کارخانه خبر داد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، منابع کارگری در این واحد تولیدی گزارش کردند، کارخانه فرآورده‌های ساختمانی «عمران البرز» که در زمینه تولید انواع آجر، بلوک وتیغه ماسه آهکی درروستای صیقلان ورزل شهرستان رشت در استان گیلان فعالیت دارد، از اول سال جاری (۹۵) به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده و تمامی کارگران آن هم اکنون بیکارشده‌اند.

این کارگران که بصورت میانگین بین ۱۵ سال سابقه کار دارند، در ادامه درباره وضعیت خود می‌گویند: از مجموع ۵۲ کارگر حدود ۱۵ نفر تسویه حساب کامل شده واز کارخانه خارج شده‌اند. همچنین بدنبال آن تعداد ۲۰ نفراز کارگران مشمول بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور هم اکنون پی گیر بازنشستگی خود هستند و مابقی کارگران با اتمام قرار داد کار تا پایان ماه جاری بیکار خواهند شد.

به گفته این کارگران شرکت ساختمانی «عمران البرز» که سال‌ها دارای تولید و بازار فروش خوبی بود اما از چند ماه قبل کارفرما به دلیل نامناسب خواندن شرایط تولید بدنبال تعطیلی کارخانه بوده است.

ظبق اظهارات کارگران اخراجی، هم اکنون بخش زیادی از تجهیزات و ماشین آلات این کارخانه به فروش رسیده و کارفرما در حال انتقال آن‌ها به بیرون از کارخانه است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.