صدور قرار وثیقه برای عباس لسانی

دستگاه قضایی در خصوص پرونده جدید عباس لسانی قرار وثیقه ۱۵ میلیون تومانی صادر کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، صبح امروز ۲۱ اردیبهشت، مسئولین قضایی طی ابلاغیه‌ای در خصوص پرونده جدید عباس لسانی، فعال مدنی محبوس در زندان عادل‌آباد شیراز، اعلام کردند که تودیع وثیقه ۱۵ میلیون تومانی برای آزادی وی لازم‌الاجرا است و بایستی در شعبه ۶ دادیاری دادگاه انقلاب شیراز و یا در شعبه ۲ دادیاری دادگاه اردبیل صورت پذیرد.

پیش‌تر عباس لسانی طی نامه ایی در پی فشارهای وارده بر خانواده‌اش و نیز بازگشایی پرونده ایی جدید؛ هشدار داده بود که در صورت عدم آزادی او در موعد مقررشده اقدام به اعتصاب خواهد کرد.

لازم به ذکر است که عباس لسانی، فعال مدنی آذری‌زبان، روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه، جهت رسیدگی به پرونده جدید، به شعبه ۶ بازپرسی دادگاه عمومی و انقلاب شیراز منتقل شد و از سوی بازپرس پرونده به «فعالیت تبلیغی علیه نظام به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام» متهم شد.

عباس لسانی، فعال مدنی که سابقه بازداشت و زندانی شدن‌های متعددی دارد، صبح روز چهارشنبه سی و یکم تیرماه، هنگام مراجعه به محل کار از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان اردبیل منتقل شد. پس‌ازاین، وی در بیست و یکم آبان ماه ۱۳۹۴، بدون اطلاع قبلی، از زندان اردبیل به زندان شیراز منتقل شد و از لحظه تبعید به زندان شیراز این زندانی ممنوع‌الملاقات شده است.

وی در شعبه اول دادگاه استان اردبیل در خردادماه، به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.