پدر زندانی عقیدتی امیر امیرقلی: فرزندم بیمارو نیازمند معاینه پزشکی است؛ او را آزاد کنید

پدر امیر امیرقلی، زندانی عقیدتی که به ۲۱ سال زندان محکوم است گفت هنوز پس از تقریبا چهار ماه از صدور این رای، دادگاه تجدید نظر او برگزار نشده و آنها همچنان منتظر تعیین شعبه و زمان برگزاری دادگاه هستند. او همچنین گفت فرزندش به دلیل بیماری پانکراس نیاز به معاینه تخصصی در خارج از زندان دارد اما در طول ۱۸ ماه حبس حتی یکبار هم او به خارج از زندان برای انجام آزمایشات لازم منتقل نشده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از کمپین بین المللی، عباس امیرقلی با اظهار نگرانی از وضعیت فرزندش گفت: «او در سن ۱۲ سالگی در اثر تصادف نیمی از پانکراس خود را از دست داد. از آن زمان مرتب تحت مراقبت های پزشکی و انجام تست قند خون بوده است اما طی ۱۸ ماه زندان حتی یکبار هم به خارج از زندان برای معاینه و گرفتن تست قند خون منتقل نشده و ما به همین دلیل نگران او هستیم و امیدواریم که مسوولان رضایت به خروج او از زندان برای معاینه را بدهند.»

امیر امیرقلی، دانشجوی مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد قزوین که در سال ۱۳۷۸ به علت فعالیت های دانشجویی اخراج شد، در تاریخ ۹ آذر ماه ۱۳۹۳ توسط ماموران وزارت اطلاعات بازداشت شد و ۵۶ روز در سلول انفرادی بند دو الف سپاه زندان اوین بود. پس از آن به بند هشت زندان عمومی منتقل شد که تاکنون در آنجا به سر می برد.

او در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی در دی ماه ۱۳۹۴ به ۲۱ سال حبس تعزیری به اتهامات «توهین به مقدسات»، «توهین به رهبری»، «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی»، «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات» و «تبلیغ علیه نظام» محکوم شد. در این حکم نوشته شده طبق ماده ۱۳۴ قانون جدید مجازات اسلامی حداکثر مجازات این حکم، هفت سال ونیم قابلیت اجرا دارد.

همچنین این زندانی از روز ۲۱ فروردین ماه ۱۳۹۵ در اعتراض به وضعیتش و رعایت نکردن اصل تفکیک جرایم در زندان اوین دست به اعتصاب غذای تر زد که این اعتصاب تا روز اول ماه می به طول کشید. او با درخواست های خانواده و دوستانش دست از اعتصاب غذا برداشت.

پدر امیر امیرقلی با اظهار امیدواری به شکسته شدن حکم ۲۱ سال فرزندش گفت: «بزرگترین اتهام او اجتماع و تبانی علیه امینت ملی است که مصادیقش شرکت در اعتراضاتی در مقابل سازمان ملل در حمایت از مردم کوبانی بوده در حالیکه این یک حرکت مدنی بوده و در حال حاضر خود حکومت ایران هم در سوریه و عراق دارد علیه داعش می جنگد پس امیر در راستای اهداف حکومت اقدام کرده نه بر خلافش. مصداق دیگر این اتهام شرکت در تظاهراتی مقابل ساختمان شهرداری تهران در حمایت از دستفروش مترو که توسط ماموران شهرداری مورد ضرب و شتم واقع شد، است. این هم یک حرکت اجتماعی و مدنی در دفاع از کارگران بوده و نه اجتماع علیه امنیت ملی.»

عباس امیر قلی گفت:‌«درخواست من از مسوولان قضایی این است که پرونده فرزندم را بر اساس واقعیت ها رای بدهند نه طبق مشق های که قبلا برایشان نوشته شده است. متاسفانه من احساس می کنم رای که برای امیر صادر شده از سوی بازجو به قاضی دیکته شده است. درخواستم این است که دادگاه تجدید نظر با توجه به مستندات قانونی پرونده فرزندم را  بررسی کند.»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.