مهوش شهریاری در هشتمین سال حبس

مهوش شهریاری، زندانی بهائی، هم‌اکنون در آستانه هشتمین سال از دوران محکومیت خود، محروم از حق مرخصی، در بند نسوان اوین نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، مهوش شهریاری، زندانی بهائی محبوس در بند زنان زندان اوین که از اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۷ در بازداشت به سر می‌برد علیرغم گذراندن بیش از دوم سوم از دوران محکومیت خود همچنان از حق مرخصی و آزادی مشروط محروم می‌باشد. این درحالی است که این زندانی عقیدتی به دلیل ابتلا به بیماری قلبی نیازمند درمان و رسیدگی در خارج از زندان می‌باشد.

این زندانی بهائی به دلیل نگهداری طولانی‌مدت در زندان و همچنین تغذیه نامناسب به پوکی استخوان شدید دچار شده که منجر به شکستگی لگن وی شده است.

مهوش شهریاری به همراه فریبا کمال‌آبادی، بهروز توکلی، جمال الدین خانجانی، عفیف نعیمی، سعید رضایی و وحید تیزفهم، عضو هیئتی به نام «یاران ایران» بودند که اداره امور اقلیت بهایی را برعهده داشت. این شهروند بهایی در اردیبهشت ۸۷ توسط نهادهای امنیتی بازداشت و پس از چندین ماه نگه‌داشته شدن در وضعیت بازداشت موقت به زندان رجائی شهر و پس از آن به زندان قرچک ورامین منتقل شد. این زندانی عقیدتی هم‌اکنون در زندان اوین نگهداری می‌شود.
مهوش شهریاری در مرداد ۱۳۸۹ از سوی قاضی محمد مقیسه، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شد که این حکم در آذرماه ۱۳۹۴ با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی به ده سال تقلیل پیدا کرد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.