ممانعت از ملاقات دو برادر محکوم به اعدام با خانواده در زندان ارومیه

داوود قاسمی و بهادالدین قاسمی، دو زندانی محکوم‌به اعدام که در زندان ارومیه نگهداری می‌شوند از حق ملاقات با خانواده محروم شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، داوود قاسمی و بهادالدین قاسمی دو زندانی محبوس در زندان ارومیه محبوس طی هفته گذشته اجازه ملاقات با خانواده را نداشته و از دیدار با آنان محروم گشتند. گفتنی است که این دو زندانی از سال ۸۸ در حبس و در انتظار اجرای حکم اعدام به سر می‌برند.

بنا به گزارش ۱۹ اردیبهشت تارنگار حقوق بشر در ایران، طی هفته‌های گذشته مسئولین زندان ارومیه به داوود قاسمی و بهاءالدین قاسمی، اعلام کرده‌اند که اجرای حکم این دو زندانی در آینده‌ای نزدیک اجرا خواهد شد.

داوود قاسمی و بهادالدین قاسمی متهم‌اند که در اواسط پاییز سال ۸۷، یک شهروند رادر یکی از روستاهای منطقه «شپیران» از توابع ارومیه به قتل رسانده‌اند. این در حالی است که نزدیکان این دو برادر زندانی «وجود دو تن از اعضای خانواده آنان در میان یکی از احزاب کُردی» را دلیل بازداشت آنان از سوی سپاه پاسداران می‌دانند.

داوود قاسمی و بهادالدین قاسمی در بهار سال ۹۱، دریکی از شعبات دادگاه کیفری استان آذربایجان غربی، علیرغم عدم اعتراف این افراد به ارتکاب قتل و عدم وجود شواهد کافی در زمان وقوع حادثه، به قصاص محکوم شدند. در مهرماه سال ۹۲، رأی صادره به دیوان عالی کشور ارسال‌شده و حکم عیناً تأیید شد.

گفتنی است که داوود قاسمی در آذرماه ۸۸ (یک سال پس از حادثه قتل) به‌صورت ناگهانی از پشت مورد هدف تیراندازی مستقیم یکی از اعضای خانواده مقتول قرارگرفته و قطع نخاع می‌شود. علیرغم وخامت حال، وی به مدت ۹۴ روز در خصوص ارتکاب قتلی که یک سال پیش از بازداشت وی صورت گرفته بوده است، مورد بازجویی قرار می‌گیرد و سپس به زندان ارومیه منتقل می‌شود. فردی که اقدام به تیراندازی کرده بوده نیز پس از بازداشت در دادگاه به پرداخت دیه محکوم‌شده و آزاد می‌شود.

شبکه حقوق بشر کردستان در گزارشی از وضعیت این دو زندانی کُرد نوشت: «در طی چند سال گذشته نیز به دلیل وضعیت بردار بزرگ‌تر که قطع نخاع بوده مسئولین اقدام به اذیت و آزار این دو بردار کرده و طی هفته‌های گذشته بعد از اعتراض داوود به عدم رسیدگی بهداری به وضعیتش سلامتی‌اش که علیرغم چندین سال اما هنوز گلوله از بدن وی خارج نشده، اقدام به اعتصاب غذا کرده بود که با دستور مسئولین زندان به سلول‌های انفرادی منتقل شده بود و سه روز در این سلول‌های انفرادی بر روی ویلچر تنها نگهداری شده بود.»

این منبع خبری کُرد همچنین درباره بهادالدین قاسمی اشاره می‌کند که وی متولد ۱۰ آذرماه سال ۷۲ می‌باشد و در زمان بازداشت ۱۶ سال داشته است.

بهاالدین هم‌اکنون در بند جوانان بسر می‌برد و داوود نیز به یکی اتاق‌های کوچک بهداری زندان منتقل‌شده و در آنجا نگهداری می‌شود

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.