فشار بر اصناف استان گلستان برای مشارکت مالی در برنامه سالگرد آیت الله خمینی

اداره‌های مختلف در استان گلستان ازجمله اتاق‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرمانداری‌ها، سازمان‌های فنی و حرفه‌ای، شهرداری‌ها طی تماس با زیرمجموعه‌های خود همچون اصناف، آموزشگاه‌ها، نهادهای نیمه‌دولتی، مراکز خدماتی خصوصی درخواست پرداخت وجه و مشارکت مالی آنان برای برگزاری مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی در روزهای آتی را مطرح کرده‌اند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، هرچند این درخواست‌ها از تعداد زیادی از اصناف به‌صورت شفاهی، تلفنی یا مراجعه حضوری صورت گرفته است و در هیچ موردی اجبار قانونی برای این کمک‌ها مطرح نشده اما تعدادی از کمک‌کنندگان گفتند در هراس از ایجاد مشکل در آینده برای آنان در این برنامه علیرغم میل باطنی خود مشارکت مالی کرده‌اند.

تعدادی از شهروندان گفتند: آنان در معرض اصرار و اجبار غیرمستقیم برای مشارکت مالی قرار گرفتند و در هراس از اینکه برای آنان در آینده مشکلاتی بروز کنند بدون خواست قلبی مشارکت مالی با مبالغ مختلفی کردند.
گفته می‌شود همزمان با ۱۴ خرداد و سالگرد رحلت امام خمینی به‌عنوان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی، مراسم‌هایی همراه با ارائه نهار در شهر‌ها و برنامه‌های مختلف دولتی برپا می‌شود که حداقل برای سال جاری و در استان گلستان می‌توان آن را با مشارکت دادن اجباری اصناف ارزیابی کرد.

از وضعیت سایر استان‌ها و برنامه‌های مشابه تا زمان تنظیم این گزارش اطلاعی در دست نیست.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.