آمار معلولیت‌های ناشی از حوادث کار در آذربایجان‌شرقی، قابل توجه است

مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد که آمار معلولیت‌های ناشی از حوادث کار در آذربایجان‌شرقی، بالا است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایسنا، محسن ارشدزاده در همایش کار‌شناسان مسئول مراکز آموزشی و توانبخشی روزانه با اعلام این مطلب گفت: «استان ما یک استان صنعتی بوده و متاسفانه به تبع همین صنعتی شدن آمار حوادث ناشی از کار بالا است».

وی اضافه کرد: «همجواری با کشورهای همسایه و قرار گرفتن در مسیر اقتصادی، پتانسیل فراوانی برای آذربایجان‌شرقی فراهم می‌کند، که از این ظرفیت می‌توان برای اشتغال معلولین بهره جست».

وی خاطرنشان کرد: «بر اساس آمار سرشماری سال ۹۰، استان آذربایجان‌شرقی، از جمعیت بیش از ۳ میلیونی استان، ۴. ۲ درصد جمعین از نوعی معلولین بارز رنج می‌برند».

ارشد‌زاده، استان آذربایجان‌شرقی را یکی از استان‌های با جمعیت پیر کشور اعلام کرد و گفت: «۹. ۸ درصد جعیت استان، جمعیت پیر می‌باشند که ۱. ۶ درصد از میانگین کشوری بالا است».

وی با اشاره به اینکه هشت مرکز نگهداری سالمندان در استان وجود دارد، اظهار کرد: «این مراکز با هزینه دولتی و با مدیریت غیر دولتی اداره می‌شوند که سال گذشته حدود یک هزار نفر که عمدتا معلول، بی‌سرپرست و یا به بیماری ناشی از سالخوردگی دچار شده بودند، در این مراکز نگهداری شدند».

گفتنی است، همایش کار‌شناسان مسئول مراکز آموزشی و توانبخشی روزانه در تبریز با حضور معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور برگزار شد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.