تأخیر پرداخت مطالبات کارگران آبفای اهواز ادامه دارد

کارگران پمپ چی «آبفای اهواز» می‌گویند که کارفرمای آن‌ها هنوز بابت مطالبات مربوط به دو ماه دستمزد و حق عیدی پرداخت نشده با آن‌ها تسویه حساب نکرده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، تعدادی از کارگران آبفای اهواز افزودند: به‌صورت مشخص حدود ۳۰۰ کارگر در بخش پمپ چی و موتور چی به صورت پیمانکاری با سوابق بالای ۱۵ سال مشغول کارند که هنوز بابت دستمزد اسفند و عیدی و پاداش سال گذشته به همراه مزد یک ماهه نخست سال جاری طلبکارند.

به ادعای این تعداد کارگر پمپ پی وموتور چی، سالهاست که زیر نظر پیمانکار در آبفای اهواز به سختی کار می‌کنیم و در تمامی این سال‌ها پیمانکار در مقام کارفرما به تمامی تعهدات مزدی خود عمل نکرده است.

این کارگران می‌گویند جدا از آنکه در نتیجه استمرار این وضعیت دستمزدهای آن‌ها دیگر پاسخگوی هزینه‌های زندگی نیست، پیمانکار کنونی در حال حاضر بابت حدود ۸۵ روز مزد و حق عیدی بدهکار است.

کارگران پیمانی آبفای اهواز خواستار آن هستند تا مدیریت آبفای اهواز در مقام کارفرمای اصلی در راستای اجرای طرح‌های مستقیم شدن قراردادهای کاری کارگران پیمانکاری با آن‌ها قرارداد مستقیم کار منعقد کند.

به همین دلیل کارگران آبفای اهواز می‌گویند چون به مشکلاتشان از جانب مسئولان استانی اهمیتی داده نمی‌شود تصمیم داریم به زودی در ادامه پیگیری مشکلات شغلیمان که ناشی از حضور پیمانکاران متعدد در ابفای اهواز برای کارگران بوجود آمده به تهران سفر کنیم تا شاید صدایمان از سوی مسئولان کشوری شنیده شود.

به گفته کارگران، طی چند سال گذشته کارگران شرکت آبفای اهواز تحت مسئولیت چندین شرکت پیمانکاری همانند «سولار مکانیک»، «اسکله ساز»، «عمران سازان بردیا»، «شباهنگ» و «پرتو داچک» فعالیت می‌کرد ه‌اند و در عین حال بخشی از مطالبات این کارگران در زمان هر یک از این پیمانکاران پرداخت نشده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.