نتانیاهو: جهان نمایشگاه هولوکاست ایران را محکوم کند

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل با اشاره به اینکه برگزاری مسابقه‌ کاریکاتور هولوکاست در ایران زمینه سازی برای تکرار چنین رویدادی است، از کشورهای جهان خواسته تا این اقدام را محکوم کنند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، بنیامین نتانیاهو که روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت در نشست هفتگی کابینه اسرائیل صحبت می‌کرد، با اشاره به برگزاری نمایشگاه کاریکاتور هولوکاست در تهران گفته است،: «این انکار هولوکاست است، هولوکاست را به مسخره گرفتن است و این زمینه سازی برای تکرار هولوکاست است.»

نخست وزیر اسرائیل اضافه کرده است: «من فکر می‌کنم تمام کشورهای جهان باید در مقابل این اقدام بایستند و به طور کامل آن را محکوم بکنند.»

به گزارش خبرگزاری فارس، نمایشگاه هولوکاست از ۲۵ اردیبهشت در تهران اغاز شده و تا ۱۰ خرداد برقرار است.

مسعود شجاعی طباطبایی، دبیر مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتوریست هولوکاست، نیز پیشتر از برگزاری مراسم افتتاحیه و نشست خبری دومین مسابقه بین المللی کارتون و کاریکاتور هولوکاست روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ماه سال جاری در حوزه هنری تالار سوره خبر داده بود.

به گزارش ایرنا، دبیر «مسابقه بین‌المللی کاریکاتورهولوکاست ایران» گفته بود: «ما اساسا به دنبال نفی یا اثبات هولوکاست نیستیم؛ در پی‌‌ همان شعار غرب مبنی بر آزادی بیان هستیم که چرا دوگانه است.»

به گفته دست اندکاران این نمایشگاه، دست‌کم ۱۵۰ کاریکاتور از ۵۰ کشور به این مسابقه ارسال شده است.

در همین حال، مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفته، واشینگتن نگران است که چنین نمایشگاهی به عنوان ابزاری برای انکار هولوکاست و یهود ستیزی به کار گرفته شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرده است: چنین رویکرد ستیزجویانه می‌بایست توسط مقام‌های دولتی و جامعه مدنی محکوم شود. ما هرگونه انکار هولوکاست را محکوم می‌کنیم.

مارک تونر می‌گوید، چنین اقدامی اهانت به یاد میلیون‌ها انسانی است که درجریان هولوکاست جان خود را از دست دادند.

در همین زمینه، فدراسیون یهودیان ایرانی ـ آمریکایی، نیز این برگزاری این نمایشگاه را محکوم کرده است.

در بیانیه‌ای که این فدراسیون در لس‌آنجلس صادر کرده آمده است، مسابقه کاریکاتور هولوکاست در تهران، به توصیف این نهاد، نه تنها در راستای انکار هولوکاست عمل می‌کند بلکه به انکارکنندگان هولوکاست هم رسمیت می‌بخشد.

آقای ظریف گفته بود، سازمان غیردولتی که نمایشگاه را برگزار می‌کند «نیازی به مجوز» برای انجام آن ندارد و وزارت خارجه تنها قادر است روادید صادر کند که «برای ما مهم است، مبلغان نفرت و خشونت دعوت نشوند».

در هشت سال ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد، بخش عمده‌ای از شهرت وی به انکار هولوکاست باز می‌گشت که از سوی رسانه‌های غربی و مقام‌های اسرائیلی نیز به آن دامن زده می‌شد. رییس جمهوری پیشین ایران حتی در مراسمی که برای «نکوداشت» او برگزار شد، طرح مسئله هولوکاست را از افتخارات خود بر شمرد و گفت: «طرح مسئله هولوکاست ستون فقرات نظام سرمایه‌داری را متلاشی کرد، چون تنها عنصر قدسی باقیمانده در این نظام بود».

Post source : رادیو فردا

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.