سعید نوروزی؛ ۹ ماه بازداشت و بلاتکلیفی در زندان اوین

پس از گذشت ۹ ماه از بازداشت و زندانی شدن سعید نوروزی در سلول‌های انفرادی و بند هفت اوین، این زندانی امنیتی هنوز بلاتکلیف است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، سعید نوروزی زندانی بلاتکلیف که در بند هفت سالن ۱۲ (قرنطینه سابق) زندان اوین بسر میبرد پس از ٢ ماه تحمل سلول انفرادی در مکانی نامعلوم و گذشت هفت ماه در بند هفت تاکنون چندین بار به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب (قاضی صلواتی) احضار شده اما هر بار با عدم حضور قاضی صلواتی در دادگاه، به بهانه‌های مختلف هنوز بلاتکلیف است.

یک منبع نزدیک به این زندانی گفت: “در پرونده وی مشخص نیست کدام نهاد امنیتی باعث دستگیری وی بوده و تنها دلیل بازداشت او سرقت اطلاعات محرمانه اقتصادی از وی بوده که مبادا انتشار پیدا کند.”

این منبع همچنین تاکید کرد: “زوایای پنهان پرونده همچنان برقرار است او که از مشاوران ارشد اقتصادی کشور بوده طرح انتقادات مستدلی علیه اقتصاد و سیاست های غلط دولت احمدی نژاد را در پرونده خود دارد.”

بند هفت زندان اوین متشکل از هشت سالن، یکی از بندهای بدنام این زندان است که زندانیان عمدتا با جرایم مالی در آن نگهداری می‌شوند اما دست‌کم ۵۵ زندانی سیاسی-امنیتی در کنار زندانیان معتاد به مواد مخدر و جرایم مالی برخلاف اصل تفکیک جرائم در وضعیتی بسیار نامناسب حبس‌های طولانی مدت خود را طی می‌کنند. در این بند حداقل ۳۰ زندانی مبتلا به ایدز وجود دارد. هرانا در گزارش «آشنایی با بند‌ هفت زندان‌ اوین؛ تبعیدگاه زندانیان سیاسی-امنیتی» مشروحا به وضعیت این بند پرداخته است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.