مرتضی رحیم طایفه؛ زندانی سالخورده‌ی بیمار/ کارشکنی در آزادی

 مرتضی رحیم‌طایفه ۷۰ ساله که به دلیل کهولت‌سن از بیماری های مختلف رنج می‌برد در شرایط نامساعد سالن ۱۲ بند هفت زندان اوین نگهداری می‌شود. وی علی‌رغم برخورداری از شرایط آزادی از طریق عفو، شاهد کارشکنی دستگاه امنیتی است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، مرتضی رحیم طایفه ۷۰ ساله، سرهنگ بازنشسته نیروی زمینی ارتش که با اتهامات امنیتی به ده سال حبس تعزیری محکوم گردیده، مدت نیمی از حبس خود را (۵ سال) در زندان سپری کرده‌ است.

با توجه به بیماری‌های مرتضی رحیم طایفه زندانی امنیتی و کهولت سن، وی از شرایط بند استثنای عفو رهبری در خصوص زندانیان سیاسی-امنیتی بیمار و سن بالای ۶۵ سال برخوردار است اما مسئولان قضایی-امنیتی علیرغم بیماری و کهولت سن از اعطای آن خودداری می کنند.

یک منبع نزدیک به این سرهنگ بازنشسته نیروی زمینی ارتش گفت: “آقای رحیم طایفه درخواست عفو کرده که با اصرار زیاد و پیگیری فراوان وی را برای کمیسیون پزشکی به بیمارستان اعزام کردند. اما به وی اعلام شده‌است که هزینه‌ی پزشکی قانونی و ویزیت پزشک به عهده‌ی خود او بوده، در غیر این‌صورت عفو وی مردود می‌گردد!”

این منبع مطلع در ادامه تاکید کرد: “طبق آیین نامه سازمان زندان ها هزینه‌‌ی کمیسیون پزشکی به عهده‌ی زندان می‌باشد و این موضوع تنها برای سنگ اندازی از سوی بهداری اوین و مسئولان قضایی‌است.”

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.