بی‌خبری مطلق از وضعیت احسان مازندرانی

از سرنوشت احسان مازندرانی روزنامه‌نگار بازداشت شده به بهانه پروژه «نفوذ غرب در ایران» که صبح روز سه‌شنبه به بند دو الف سپاه منتقل شده بود، اطلاعی در دست نیست.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از سحام، احسان مازندرانی که پیش‌تر ۱۲۶ را در بند دو الف و تحت فشارهای روحی و جسمی فزانده سپری کرده بود، روز سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت برای ادامه بازجویی‌های سپاه پاسداران، به بند دو الف منتقل و از سرنوشت وی تا امروز اطلاعی در دست نیست.

همزمانی این انتقال با حملات تندروها به هاشمی رفسنجانی موجب شده کارشناسان معتقد باشند «احسان مازندرانی برای اعترافات اجباری علیه هاشمی رفسنجانی و خانواده‌اش مجددا تحت فشار قرار گرفته است.»

از سوی دیگر «مقیسه» رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب امروز گفته که «احسان مازندرانی در بند دو الف حضور ندارد.» این در حالی است که دستور انتقال مازندرانی از بند ۸ زندان اوین به بند دو الف سپاه پاسداران، از سوی مقیسه صادر شده است!

مازندرانی پیش‌تر نیز ۱۲۶ را در بند دو الف زندان اوین تحت فشارهای جسمی و روحی فزاینده قرار گرفته بود.

پس از آن‌که علی خامنه‌ای رهبر ایران از پروژه موهوم «نفوذ غرب در ایران» سخن گفت، فشارهای نهادهای تحت کنترل رهبری به فعالان سیاسی و مدنی و روزنامه‌نگاران به بهانه «برخورد با نفوذ غرب!» افزایش یافته است.

همسر آقای مازندرانی با ابراز نگرانی از وضعیت او می‌نویسد: «روز سه‌شنبه به واسطه یکی از دوستان متوجه شدم که صبح زود احسان را از بند ۸ اوین به مکانی نامعلوم انتقال دادند. فردای آن روز با حضور در دادگاه انقلاب، شعبه ۲۸ متوجه شدم به دستور آقای مقیسه، احسان به بند ۲ الف سپاه انتقال داده شده است. امروز با مراجعه به اوین و تماس با ۲ الف و درخواست ملاقات با احسان در کمال ناباوری شنیدم که مدعی هستند احسان طبق گفته آقای مقیسه رییس شعبه ۲۸دادگاه انقلاب در بند ۲ الف حضور ندارد. باتوجه به آن‌چه که در ۱۲۶روز نگهداری در بند ۲ الف بر احسان گذشته، به شدت نگران وضعیت سلامت جسمی و روحی او هستم. این حق را بر خود می‌دانم که مقامی مسئول پاسخ‌گو باشد که احسان مازندرانی دقیقا کجاست؟»

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.