سهیل بابادی؛ پنجمین روز اعتصاب غذا

سهیل بابادی، زندانی سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر در پنجمین روز از اعتصاب غذا به سر می‌برد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سهیل بابادی، زندانی سیاسی که در اعتراض به انتقال اجباری و ضرب و شتم توسط گارد زندان دست به اعتصاب غذا زده بود؛ وارد پنجمین روز از اعتصاب غذا شد. این در حالی است که این زندانی سیاسی از بیماری کلیوی رنج می‌برد و اعتصاب غذا وضعیت جسمانی وی را وخیم‌تر خواهد کرد.

لازم به ذکر است همسر این زندانی پس از دیدار اعلام کرد، آثار شکنجه بر روی بدن وی مشهود بوده است.

لازم به ذکر است که دادگاه تجدیدنظر سهیل بابادی، پس از ۴ سال بلاتکلیفی، روز سه‌شنبه ۲۴ فروردین‌ماه به ریاست قاضی پورعرب در شعبه ۳۶ تشکیل شد.

سهیل بابادی در خردادماه ۹۱ به دلیل نوشتن مطلبی طنز در صفحه «کمپین یادآوری امام نقی به شیعیان» همراه با ضرب و شتم بازداشت شد. وی در دادگاه بدوی به اتهام «توهین به مقدسات» به ۵ سال زندان و در یک پرونده دیگر به اتهام «توهین به رهبری» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به ۷ سال زندان محکوم شد.

این زندانی سیاسی مدت‌ها در زیر شکنجه‌های فیزیکی جهت اعترافات اجبار قرار داشته است. فرزند چهار ماه این زندانی سیاسی به دلیل مشکلات روحی در اثر تهدید نیروهای امنیتی مادر سقط شده است.

سهیل بابادی، از عفونت کلیه و سنگ کلیه در زندان رنج می‌برد، از امکان درمان در دوران حبس به دلیل عدم نهایی شدن حکم از اعزام به بیمارستان محروم بوده است

وی مدت‌ها در زیر شکنجه‌های فیزیکی جهت اعترافات اجبار قرار داشته است. فرزند چهار ماه این زندانی سیاسی به دلیل مشکلات روحی در اثر تهدید نیروهای امنیتی مادر سقط شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.