پیشرفت بیماری افشین سهراب زاده، زندانی مبتلا به سرطان/ محرومیت از حق درمان

افشین سهراب زاده، زندانی سیاسی و مبتلا به سرطان، علیرغم پیشرفت بیماری و وخامت حال، همچنان در زندان میناب نگهداری می شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، افشین سهراب زاده، زندانی سیاسی و مبتلا به سرطان، به دلیل عدم رسیدگی پزشکی و محرومیت وی از حق درمان هم اکنون در وضعیت هشدار دهنده ایی قرار دارد. این زندانی سیاسی در روز های اخیر به دلیل رسیدن عفونت به ریه و پیشرفت بیماری در وضعیت نامساعدی به سر می برد

یک منبع نزدیک به این زندانی سیاسی در گفتگو با فعالان حقوق بشر گفت: “شب گذشته مشکل تنفسی افشین بسیار شدید شده به طوری که سه عدد اسپری اکسیژن مصرف کرده و در آستانه خفگی بوده است.”

این منبع با بیان این‌که مدت پنج ماه است در زندان میناب پزشک وجود ندارد اضافه کرد: “در بهداری زندان تنها بهیار وجود دارد که کارش تزریقات است و اقدام دیگری از وی بر نمی‌آید. عفونت به ریه‌های افشین رسیده و در سرفه‌هایش ترشحات خونی وجود دارد.”

بنا به گزارش سوم اردیبهشت‌ماه تارنگار حقوق بشر در ایران، افشین سهراب‌زاده، از روز یکشنبه ۲۳ فروردین‌ماه در اعتراض به محرومیت از رسیدگی درمانی و بی‌توجهی مسئولین به وخامت حال وی، با دوختن لب‌هایش اعلام اعتصاب غذا کرد و در دوم اردیبهشت‌ماه با قول مساعدت مسئولین زندان مبنی بر پیگیری خواسته‌هایش به اعتصاب خود پایان داد، بااین‌حال تاکنون هیچ اقدامی در راستای معالجه وی از سوی مسئولین صورت نگرفته است.

 پیش‌تر «کمیسیون پزشکی زندان‌های استان هرمزگان »، با ارسال نامه‌ای به مسئولین و دادستان شهر «میناب»، وضعیت این زندانی بیمار را بحرانی اعلام کرده بود اما «دادگستری استان کردستان» در آن زمان با اعزام به مرخصی درمانی او مخالفت کرده بود.

لازم به یادآوری است روز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه، کاوه سهراب‌زاده برادر این زندانی بیمار توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از چندین ساعت بازجویی و تعهد مبنی بر عدم ارتباط با رسانه‌ها و نهادهای حقوق بشر در رابطه‌ی با وضعیت سلامتی برادر زندانی‌اش، از بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه کرمانشاه آزاد شد.

«افشین سهراب زاده»، اهل کرمانشاه در خردادماه ۱۳۸۹، توسط نیروهای «اداره اطلاعات شهر کامیاران» بازداشت و از سوی شعبه دوم «دادگاه انقلاب اسلامی سنندج»، به اتهام «محاربه» به ۲۵ سال در «زندان میناب» محکوم شد. وی در اسفندماه سال ۱۳۹۰، از «زندان مرکزی سنندج» به «زندان میناب» تبعید شد.

Post source : فعالان حقوق بشر

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.