آخرین وضعیت بازداشت شدگان کامیاران

چهار شهروند کامیارانی که از صبح ۳۰ اردیبهشت بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شده بودند، هم اکنون در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج نگهداری می‌شوند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، آرام محمدی، شاهو صادقی، مهرداد صبوری، و امید احمدی هویت چهار شهروند کامیارانی است که بدون ارائه حکم یا توضیحی از سوی ماموران مراجعه کننده در منازل شخصی خود بازداشت و همراه با لوازم شخصی و الکترونیکی خود به نقطه نامعلومی منتقل شدندد.

یک منبع مطلع گفت: “پس از چند روز بی خبرى طی تماس تلفنی که یکی از بازداشت شدگان با خانواده داشته، از انتقال و نگهداری آنان در اداره اطلاعات سنندج خبر داده است”.

 نیروهای وابسته به وزارت اطلاعات صبح روز ۳۰ اردیبهشت‌ماه در شهر کامیاران طی مراجعاتی جداگانه به منازل این چهار شهروند ساکن شهر کامیاران آنها را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

منابع مطلع بازداشت آنان را در ارتباط با برگزاری مراسمات روز جهانی کارگر در این منطقه می دانند. لازم به یادآوری است در میان بازداشت شدگان مهرداد صبوری پیش از این نیز به دلیل فعالیت در زمینه حقوق کارگران مدتی را در زندان سپری کرده بود.

روز گذشته نیز شعله گودرزی و روژین ابراهیمی به همین اتهام احضار و بعد از بازجویی آزاد شده اند اما به شعله گودرزی اعلام کرده اند که روز دوشنبه برای بار دوم خود را معرفی کند و روژین ابراهیمی هم روز سه شنبه مجددا به این اداره مراجعه کند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.