باقر غلامى؛ سه ماه بی خبری پس از بازداشت

باقر غلامی (نعامی) شهروند اهوازی که از تشیع به تسنن تغییر مذهب داده و در راه ترویج آن اقدام کرده از ۱۶ اسفندماه سال گذشته در بازداشت وزارت اطلاعات شهر اهواز به سر می برد. از سرنوشت او پس از بازداشت تاکنون اطلاعی حاصل نشده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر  در ایران به نقل از فعالان حقوق بشر، باقر غلامى (نعامی) فرزند اسحاق متولد ۱۳ آذر ۱۳۵۹، متاهل و داراى دو فرزند در تاریخ شانزدهم اسفند سال گذشته توسط ماموران وزارت اطلاعات اهواز بازداشت شده است. از زمان بازداشت تاکنون خانواده او هیچ اطلاعى از سرنوشت وى به دست نیاورده اند.

این فعال مذهبی پیش از این سابقه چندین بار دستگیرى و تحمل حبس را دارد. آقای غلامی در ۲۸ بهمن‌ماه ۱۳۸۹ به مدت یک‌ماه در بازداشت اداره اطلاعات به سر برد، او از پنجم مردادماه سال ۹۱ به مدت ۱۳ ماه در زندان تحمل حبس کرد. وی همچنین از ۲۶ آذرماه ۱۳۹۲ نیز بیش از ۵ ماه حبس را تجربه کرده است.

این شهروند اهوازی در پرونده حال حاضر مورخ ۱۶ اسفندماه سال ۹۴ توسط ماموران وزارت اطلاعات دستگیر شد.

بستگان او مى گویند روز ۱۶ اسفند درحالى‌که وی در منزل شخصی‌اش بود ساعت ۵ عصر توسط خودروی شخصی و تنها با لباس راحتى و بدون عینک طبی ودیگر وسایلش توسط ماموران بازداشت شد. بعد از دو ساعت حدود ساعت ۷ عصر نیروهاى امنیتی وزارت اطلاعات وارد منزل او شده و بدون ارائه هیچ حکمى بعد از بازرسی کامل منزل، تمام کتاب‌ها و جزوات و دیگر وسائل شخصی او از جمله دو دستگاه تلفن همراه را با خود بردند.

از روز بازداشت باقر غلامى تاکنون خانواده و بستگان وی با مراجعه به ارگان‌هاى امنیتى و ستاد خبرى و دادگاه انقلاب هیچ گونه اطلاعى از سرنوشت او به دست نیاورده اند. کلیه ارگان‌های مورد پرسش قرار گرفته از دستگیرى او اظهار بی‌اطلاعى می کنند.

آقای غلامی در محکومیت قبلی خود توسط توسط شعبه ۲ دادگاه انقلاب اهواز به ریاست قاضى سید محمد باقر موسوى به «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهورى اسلامى ایران و اهانت به مقدسات اسلامى از طریق تغییر مذهب شیعه و گرایش به مذهب اهل تسنن با تشکیل گروه و اجتماع در مناطق مختلف شهرستان اهواز و با برپایی جلسات خانگی قرائت قرآن و برگزارى نمازهاى جماعت و اعیاد مذهبى هم زمان با اعلام کشورهاى عربى» متهم و دوران محکومیت خود را گذرانده بود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.