چادر نشینی کارگران بازنشسته برای مطالبات مزدی / تصویر

منابع خبری در استان فارس می‌گویند که از روز سه شنبه هفته گذشته “چهارم خردادماه” تاکنون، گروهی از کارگران بازنشسته کارخانه تعطیل شده “مخابرات راه دور شیراز” (ITI) با برپایی چادر‌های مسافرتی در محوطه این کارخانه خواهان مطالبات خود شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، حدودهزارو ۳۰۰ نفر از کارگران بازنشسته این واحد تولیدی که از سال ۸۵ تاکنون به مرور بازنشسته شده‌ اند هنوز نتوانسته‌اند معوقات مزدی و سنوات پایان کار خود را دریافت کنند و به همین دلیل تعدادی از این کارگران بازنشسته  از روز چهارم خرداد ماه جاری  در محوطه داخلی کارخانه برای دریافت مطالباتشان بصورت نمادین چادر زده‌اند.

به گفته آنان فعالیت تولیدی کارخانه مخابرات راه دور شیراز از سال ۸۶ همزمان با اتمام پروژه ساخت کارتهای سوخت متوقف شده واز آن زمان تا کنون  این کارخانه هیچ فعالیت  تولیدی نداشته و به غیر از کارگران واحد نگهبانی و انتظامات هیچ کارگری دیگری در این واحد تولیدی کار نمی‌کند.

کارگران بازنشسته گفتند کارفرما نبود منابع مالی را دلیل عمل نکردن به تعهدات قانونی خود  در قبال پرداخت سنوات و سایر مطالبات معوقه آنان عنوان کرده است اما آنها سالهاست که از ادامه این وضعیت خسته شده‌اند و برای همین با برپایی تجمعات صنفی پیگیر مطالبات خود شده‌اند.

این کارگران بازنشسته درباره روند پی‌گیری حقوقی دریافت مطالباتشان خود و سایر همکارانش می‌گویند، بعد از بدقولی کارفرما‌ همه به اداره کار شیراز شکایت کردیم و از اداره کار حکم پرداخت شدن مطالباتمان را گرفتیم اما به دلیل تمکین نکردن کارفرما، پرونده برای اجرای احکام به مراجع قضایی انتقال پیدا کرده است.

کارگر بازنشسته «مخابرات راه دور»  همچنین می‌گویند پس از پی‌گیری‌های حقوقی سرانجام توانستند حکم مصادره اموال کارخانه را برای دریافت طلبشان بگیرند اما پیش چون از ما بانک ملی ایران بخاطر طلب ۳۰ میلیاردی خود بخش  زیادی از اموال کارخانه را مصادره  کرده بود و در عمل مشکل ما برطرف نشده باقیماند.

آنان درادامه درباره جزئیات مطالبات  خود و سایر همکارانشان می‌گویند میانگین سنوات پایان خدمت هر یک از بازنشستگان بر اساس سوابق کاری حدود ۳۰میلیون تومان است که کارفرما به بهانه نداشتن منابع مالی، توان پرداخت آن را ندارد.

به گفته وی کارگران بازنشسته مخابرات راه دور علارغم دریافت نکردن سنوات، حدود ۱۳ تا ۱۵ ماه مطالبات معوقه مزدی دارند که مربوط به زمان اشتغالشان می‌شود.

معترضین که از کارگران بازنشسته شده هستند در خاتمه می‌گویند: با وجود مراجعات پی در پی هنوز موفق به تسویه حساب نشدیم و برای همین تصمیم گرفتیم تا در اعتراض به رویه کارفرما به شیوه جدید تجمع کنیم.

چادر نشینی کارگران

چادر نشینی کارگران

چادر نشینی کارگران

چادر نشینی کارگران

۶۲۷

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.