کارخانه دامکو لارستان با بیش از ۴۰ کارگر تعطیل شد

تولید کارخانه لبنیات «دامکو» لارستان به دلیل مشکلات مالی متوقف شد و تمامی کارگران این مجموعه بیکار شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، کارخانه لبنیات پاستوریزه دامکو لارستان که در زمینه تولید محصولات لبنی فعالیت دارد از اول خرداد ماه سال جاری (۹۵) به دلیل مشکلات مالی تعطیل شده و تمامی کارگران آن هم اکنون بیکارشده‌اند.

در این زمینه منوچهر عابدی راد مدیرعامل شرکت تعاونی لبنیات پاستوریزه دامکو لارستان با تایید این خبر، گفت: “کارخانه دامکو بیش از این ۱۳۵ نیروی کارگری دائم و نزدیک به ۴۰ کارگر قرار داد موقت داشت که در سه شیفت ‌کاری  در بخش های مختلف کارخانه مشغول کار بودند”.

او با بیان اینکه قبل از تعطیلی کارخانه ناچارشدیم تعداد کارگران این کارخانه را به حداقل ۴۰ نفر کاهش دهیم افزود: “با تعطیلی کامل کارخانه تمامی ۴۰ کارگر با میانگین سوابق کار ۱۱ تا ۱۳ سال را برای دریافت بیمه بیکاری به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی لارستان معرفی شده اند”.

او در توضیح علت تعطیلی کارخانه دامکو گفت: “شرکت دامکو از سال ۸۸ که به اعضای هیئت مدیره جدید واگذار شد دچار مشکلات مالی عدیده‌‌ای بود با این حال به هرشکل  ممکن  اعضای جدید توانستند بخشی از مشکلات  مالی کارخانه را که ناشی از بدهی های بانکی بود مرتفع کنند”.

او در ادامه افزود: “بیش از ۵ سال است که این واحد تولید  هیچگونه سرمایه در گردشی ندارد به همین دلیل بارها از بانک درخواست تسهیلات کردیم اما اداره امورمالیاتی لارستان به دلیل بدهی های  سابق از پاسخ دادن به استعلام بانک های وام دهنده خودداری می کند”.

عابدی راد در ادامه با اشاره به سابقه ۱۵ساله کارخانه دامکو در تولید محصولات لبنب در ادامه تصریح کرد: “بیش از ۱۰۰ کارگر بصورت غیرمستقیم در بخش های مختلف همانند نمایندگی ها , راننده، حامل محصولات وبخش فروش .. فعالیت داشتند که هم اکنون  با مشکل جدی روبرو شده اند”.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.