کارگران قرادادی ارگ قدیم سه ماه مزد طلبکارند

پرداخت دستمزد حدود ۱۱۸ کارگر قرار دادی ارگ قدیم بم در استان کرمان دست کم سه ماه به تاخیر افتاده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، این کارگران که تحت مسئولیت سازمان میراث  فرهنگی در پروژه نجات بخشی ارگ قدیم بم به صورت تخصصی به کار مرمت ارگ قدیم مشغول‌اند در سه ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده اند.

به گفته کارگران، معوقات حقوقی نیروی کار این پروژه عمرانی در ماه‌های اسفند سال گذشته و فروردین و اردیبهشت ماه سال جاری به تاخیر افتاده است. همچنین حق عیدی و پاداش پایان سال کارگران تا کنون پرداخت نشده است.

به گفته این کارگران معادل سه ماه دستمزد معوقه حق بیمه این کارگران نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده و به همین دلیل دفترچه‌های درمانی آنان فاقد اعتبار شده است.

بنا بر ادعای کارگران، پایگاه میراث فرهنگی ارگ به عنوان متولی اصلی پروژه نجات بخشی ارگ قدیم به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی  را ندارد در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران را از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار دارند.

به نقل از این کارگران که در دارای سوابق ۸تا ۲۴ساله هستند، گفته می‌شود  تاخیر در پرداخت دستمزدشان  تقریبا از سه سال پیش  آغاز شده به همین دلیل کارگران مرداد ماه سال گذشته دست به یک اعتراض صنفی ۵ روزه زدند که در نتیجه  آن کارفرما پنج روز از حقوق کارگرانی که در این اعتراض حاضر بودند راکسر کرد.

به ادعای آنان برخی از کارگران از اساتید خشت و گل هستند که پیش از وقوع زلزله سال ۸۲ در بازسازی و نگهداری پروژه ارگ بم مشارکت داشتند بطوری که در حال حاضر سابقه کاری آنها تا حدود  ۲۴سال هم می‌رسد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.