پرونده‌سازی امنیتی برای نوید خانجانی، فعال حقوق بشر

سایت گرداب وابسته به حوزه سایبر سپاه پاسداران در اقدامی جدید اتهامات امنیتی را به نوید خانجانی، فعال حقوق بشر زندانی نسبت داده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، سایت گرداب با انتشار یک گفتگوی اینترنتی که در «گوگل چت» اتفاق افتاده است، این شهروند بهایی را متهم به «برنامه‌ریزی جهت اقدامات مسلحانه علیه نظام» کرده است.

در این گفتگو که به نظر می‌رسد از طریق به دست آوردن یکی از حساب‌های گوگل باشد، مکالمه‌ای بین دو فرد برقرار است که سایت گرداب یکی از آن‌ها را نوید خانجانی و دیگری را یکی از فعالین خارج کشور معرفی کرده است.

در این خبر ذکرشده است: «در این گفتگوی اینترنتی که در اواخر سال ۱۳۸۹ انجام‌شده است، پیرامون برنامه‌هایی مانند ساماندهی برای اقدام مسلحانه علیه نظام، ساماندهی برای ایجاد اغتشاش در کشور و اقدامات تخریبی در سیستم‌های رایانه‌ای وزارت نفت و وزارت اطلاعات و … بحث می‌شود.»

این در حالی است که به‌تازگی حکم ۱۲ سال حبس تعزیری نوید خانجانی فعال حقوق بشر محبوس در زندان رجایی شهر کرج با «تجمیع احکام» به ۵ سال حبس تعزیری تقلیل یافته بود.

این فعال حقوق بشر زندانی در حال حاضر چهارمین سال حبس خود را در سالن ۱۲ زندان رجایی‌شهر کرج سپری می‌کند.

نوید خانجانی مؤسس جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی است که در اسفندماه ۸۸ از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و حدود ۲ ماه در زندان به سر برد. وی سپس از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباس به تحمل ۱۲ سال حبس تعزیری و چهارصد هزار تومان جریمه نقدی محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدیدنظر عیناً تائید شد.

اتهامات وی «نشر اکاذیب»، «تشویش اذهان و تبلیغ علیه نظام به‌واسطهٔ انتشار اخبار و گزارش‌ها و انجام مصاحبه با تلویزیون و رادیوهای بیگانه»، «عضویت در کمیته گزارشگران حقوق بشر» و همچنین «تشکیل گروه جمعیت مبارزه با تبعیض تحصیلی» عنوان‌شده بود.

چت نوید خانجانی

چت نوید خانجانی

چت نوید خانجانی

چت نوید خانجانی

چت نوید خانجانی

چت نوید خانجانی

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.