صدور شش حکم حبس از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب

شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برای ۶ تن از متهمان سیاسی حکم حبس صادر کرد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب دکتر رضا حیدرپور «پزشک زندان اوین»، علیرضا درویش «روزنامه نگار»، مهدی ملکی «فعال سیاسی»، بهرام مرادی «فیزیوتراپ زندان اوین»، سیدمحمد ابراهیمی «فعال مدنی» و گیتی ذوالفقاری را به شش سال حبس تعزیری محکوم کرد.

سایت کلمه گزارش کرد؛ رضا حیدرپور، پزشک بهداری زندان اوین که بدن ستار بهشتی را معاینه و در گزارش خود اعلام کرده بود که آثار ضرب و شتم و شکنجه هایی که روی بدن او وجود دارد. دکتر حیدر پور مدتی پس از ثبت آثار شکنجه در پرونده ستار بهشتی توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد. رضا حیدر پور به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

علیرضا درویش، روزنامه نگار و فعال فرهنگی، در آذر ۹۲ و پس از هجوم ماموران امنیتی به محل کار خود بازداشت شد. او در هفته نامه امرداد مشغول به کار بود، که هفته نامه ای متعلق به زرتشتیان است. او به شش ماه حبس تعزیری و ۸۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

مهدی ملکی که عضو سازمان جوانان حزب پان ایرانیست بوده، در آذر ماه سال ۹۲ بازداشت و اکنون به شش ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

سیدمحمدابراهیمی، فعال مدنی، در دی ماه ۱۳۹۴ پس از حضور در بیمارستان جهت دیدار با «امید کوکبی» زندانی سیاسی، بازداشت شد. این فعال مدنی پیش تر در ۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۳، پس از تحمل چهار سال زندان برای اولین بار به مرخصی اعزام شد و در حال طی کردن پروسه‌ی درمان پزشکی خود بوده است. محمدابراهیمی عضو «مادران پارک لاله» به دلیل ارتباط با احمد شهید، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل از داخل زندان برای بار چهارم، در تاریخ ۱۴ شهریورماه ۱۳۹۴، به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران احضار شده بود که به علت به رسمیت نشناختن دادگاه از حضور در این جلسه امتناع ورزید. او پس از سرکوب مردم در اعتراض‌های پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ چندین بار بازداشت شده بود که حالا به یک سال حبس تعزیری محکوم شده است.

گفتنی است بهرام مرادی به شش ماه حبس تعزیری و گیتی ذوالفقاری هرکدام به سه سال حبس تعزیری محکوم شده اند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.