وضعیت وخیم امیر درستی در دهمین روز از اعتصاب غذا

امیر درستی، زندانی امنیتی محبوس در زندان اوین، هم اکنون در دهمین روز از اعتصاب غذای خشک به سر می برد.
به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، امیر درستی، زندانی امنیتی که در اعتراض به مخالفت دادستانی با درخواست آزادی مشروط از روز سه شنبه ۴ خردادماه اعلام اعتصاب غذا کرده است، هم اکنون با کاهش شدید فشار خون و کاهش وزن، در وضعیت هشدار دهنده یی می باشد. وی تا کنون چندین بار به بهداری زندان اوین انتقال یافته و بدون درمان کامل به بند بازگشته است.

تارنگار حقوق بشر در ایران پیش تر گزارش کرد؛ دادستانی تهران با درخواست آزادی مشروط امیر درستی، زندانی امنیتی که هم اکنون پنجمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان اوین سپری می کند، مخالفت به عمل آورده است. این در حالی است که این زندانی امنیتی، بیش از دو سوم محکومیت خود را گذرانده و واجد شرایط برای أخذ آزادی مشروط می باشد.

پیش از این، مسئولین قضایی اعلام کرده بودند که وی می بایست جهت اخذ آزادی مشروط، ۲۰ میلیون تومان جریمه نقدی پرداخت کند، اما اکنون دادستانی تهران علیرغم دریافت جریمه نقدی ۲۰ میلیون تومانی درخواست این زندانی امنیتی را رد کرده است.

 امیر درستی، پرسنل سابق نیروی هوایی، در پی استعفا از ارتش و سفر به خارج از کشور، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام «انتقال اطلاعات» در دادگاه به ۸ سال زندان محکوم شد.

وی هم اکنون در پنجمین سال حبس، در زندان اوین نگهداری می شود.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.