اعتراض کارگران ریخته‌گری ماشین سازی تبریز ادامه دارد

اعتراض جمعی کارگران «ریخته‌گری ماشین سازی تبریز» که از ۲۳ روز پیش در واکنش به خصوصی سازی و پرداخت نشدن مطالبات مزدی آغاز شده بود، امروز نیز ادامه دارد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از ایلنا، در کارخانه ریخته‌گری ماشین سازی تبریز می گویند: که دلیل برپایی این اعتراض بیست و سه روزه بی‌تفاوتی کار فرمای جدید در قبال پرداخت مطالبات کارگران است.

به ادعای این کارگران از زمان خصوصی سازی این واحد صنعتی، حجم مطالبات مزدی پرداخت نشده آنها به نزدیک ۴ماه می رسد اما کارفرما به دلیل آنچه که کمبود منابع مالی نامیده می شود هنوز اقدامی در خصوص پرداخت مطالبات آنها انجام نداده است.

طبق اظهارات کارگران ریخته گری  ماشین سازی تبریز در جریان اعتراض روز گذشته  آنها، جلسه ای با حضور اعضای هیات مدیره کارخانه با سازمان خصوصی سازی بر گزار شده بود که در آن کارفرما وعده پرداخت بخشی از دستمزد اسفند ماه را می دهد.

معترضان در حال حاضر امیدوارند حداقل وعده روز گذشته کارفرما هرچه زودتر عملیاتی شود. در عین حال از بابت واریز نشدن حق بیمه های خود به سازمان تامین اجتماعی نگرانند و یادآور می شوند که معادل معوقات مزدی، حق بیمه پرداخت نشده طلبکارند.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.