اعدام دو زندانی در قزوین

دو زندانی زن و مرد در رابطه با “جرائم مواد مخدر” و “قتل”، سحرگاه روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه در محوطه زندان مرکزی قزوین به دار آویخته شدند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، در پرونده اول، مأموران انتظامی در روزهای پایانی سال ۹۲ از حمل موادمخدر توسط خانمی مطلع شدند که با انجام تحقیقات و پس از هماهنگی‌های قضایی، متهمِ در یک خودرو تاکسی دستگیر شد.

مأموران در بازرسی از این خودرو ۴ کیلو و ۵۰ گرم مواد روان‌گردان شیشه (متامفتامین) را کشف و پس از تکمیل پرونده را به دادگاه انقلاب استان قزوین ارسال کردند.

پرونده متهمِ پس از تکمیل تحقیقات و رسیدگی‌های قضایی و با توجه به اقرار متهمِ و انجام آزمایش‌ها مواد، بزه انتسابی به متهمِ مورد اثبات قرار گرفت و درنتیجه دادگاه به استناد بند ۶ ماده ۸ از قانون اصلاح مبارزه با موادمخدر، متهمِ را به اعدام محکوم و در اجرای ماده ۲۱۵ قانون مجازات اسلامی اموال مکشوفه به نفع دولت ضبط شد.

رأی صادره پس از تائید در دادستانی کل کشور، سحرگاه روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه، با حضور معاون دادستان، دادیار اجرای احکام و سایر عوامل اجرای حکم در محوطه ندامتگاه مرکزی قزوین به مرحله اجرا درآمد.

در پرونده دیگری، فردی که برای خرید موادمخدر با فروشنده به دلیل اختلاف، وی را به قتل رسانده بود، صبح امروز در این زندان اعدام شد.

صدای بسته شدن درب خروجی و صدای کمک خواستن و تقاضا برای تماس با پلیس در ۱۶ مرداد ۱۳۸۹ موجب جلب‌توجه یکی از اهالی محل شد که فردی را در حال فرار با یک دستگاه خودرو دیدند و مأموران پلیس در پی تماس مردمی در محل حاضرشده و با پیکر بی‌جان فردی مواجه شدند.

در بررسی‌های مأموران مشخص شد مقتول روح‌الله. ج بوده و خودرو فراری نیز که در سطح شهر کشف شد متعلق به فردی به نام امیر. ق است.

متهم فراری پس از پیگیری‌های پلیس سرانجام در نهم خردادماه ۱۳۹۰ در کرج شناسایی و دستگیر شد و در بازجویی اعتراف کرد که در روز وقوع قتل برای خرید موادمخدر به منزل مقتول می‌رود ولی به‌واسطه کم بودن حجم مواد دچار اختلاف می‌شوند و ناگاه با چاقو به سینه مقتول می‌زند.

با انجام آزمایش‌های مربوطه، بازسازی صحنه جرم و احراز سلامت جسمی و روحی متهم، پرونده تکمیل و به شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین سپرده شد.

دادگاه مذکور با بررسی ابعاد مختلف پرونده، پس از اعتراف متهم و براساس سایر ادله و شواهد، متهم را به استناد مواد ۱۷۲، ۱۷۳، ۳۵۰، ۳۵۱، ۳۸۱، ۴۱۷،۴۱۸ و بند الف ماده ۲۹۰ قانون مجازات اسلامی به قصاص محکوم کرد.

هر دو رأی صادره پس از طی مراحل قانونی در محوطه زندان مرکزی قزوین به اجرا درآمد.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.