ضرب و شتم یک زندانی سیاسی از سوی مأموران زندان یاسوج/ بیهوشی و انتقال به بیمارستان

روز پنج شنبه ۱۳ خردادماه، فهیمه اسماعیلی، زندانی سیاسی اهوازی، در پی مشاجره با مأمور زندان یاسوج مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به دلیل وخامت حال به بیمارستان منتقل شد.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، فهیمه اسماعیلی، زندانی سیاسی محبوس در زندان یاسوج، روز پنج شنبه ۱۳ خردادماه، در پی بحث و مشاجره با مأمور زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بیهوش گردید. این زندانی سیاسی پس از انتقال به بهداری به دلیل وخامت حال به بیمارستان منتقل شد. وی در روز جمعه ۱۴ خردادماه به زندان بازگردانده شده و هم اکنون در شرایط نامساعد جسمی و روحی می باشد.

شبکه حقوق بشر کردستان این باره گزارش کرد:« ضرب و شتم زمانی آغاز شد که در داخل بند بدون دلیل خاص مامور زندان به فهیمه گیر داده و به وی توهین کرده و این سبب ایجاد درگیری لفظی بین آنها شد. این مامور بعدا اقدام به توهین و بی‌احترامی  به فهیمه کرده و با شدت گرفتن درگیری لفظی، این مامور اقدام به ضرب و شتم وی کرد.»

فهیمه اسماعیلى، همسر على مطوری‌زاده، در تاریخ ۷ آذر ١٣٨۴ در حالى که ٨ ماهه باردار بود بازداشت شد. این شهروند اهوازی یک ماه بعد از بازداشت در سلول انفرادی بازداشتگاه اطلاعات اهواز در حضور بازجویان و بدون وجود هیچ گونه امکاناتی وضع حمل کرد. وی در دادگاه انقلاب به ۱۵سال حبس و تبعید به زندان یاسوج محکوم شد. حکم اعدام همسر وی در ٢٨ آذر ١٣٨۵ اجرا گردید.

فهیمه اسماعیلى هم اکنون دهمین سال از دوران محکومیت خود را در زندان یاسوج سپری می کند.

Related posts

3 Comments

  1. Pingback: گزارشی از آخرین وضعیت فهیمه اسماعیلی، زندانی سیاسی متهم به محاربه در زندان یاسوج | حقوق بشر در ایران

  2. Pingback: La prisonnière politique Arabe Ahwhaie Fahimeh Esmaeili Badawi violemment battue par les matonnes de la prison de la ville de Yasouj | soliranparis Blog

  3. Pingback: Imprisoned Ahwazi Arab Woman Beaten Unconscious by Guards | Persian2English

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.