بی خبری از وضعیت مریم نقاش زرگران در دهمین روز از اعتصاب غذا

مریم نقاش زرگران هم اکنون در دهمین روز از اعتصاب غذا و محروم از تماس با خانواده، در بند نسوان زندان اوین نگهداری می شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، خانواده مریم نقاش زرگران از وضعیت جسمانی این نوکیش مسیحی در بند در دهمین روز اعتصاب غذا بی‌خبر می باشند و تا کنون موفق به تماس‌ و کسب اطلاع از وضعیت جسمانی وی نشده اند.

مریم نقاش زرگران، نوکیش مسیحی در حالی وارد دهمین از اعتصاب غذای خود می‌شود که هفته گذشته در اثر ضعف جسمانی به بیمارستان خارج از زندان منتقل‌شده بود؛ اما مسئولین زندان اوین هیچ‌گونه توجهی به خواست‌های این زندانی عقیدتی ندارند.

لازم به ذکر است وی از بیماری نارسایی قلبی رنج می‌برد که شرایط نامناسب زندان و فشارهای وارد بر وی این بیماری را تشدید کرده است.

مریم نقاش زرگران،  ۳۵ ساله، در اوایل زمستان سال ۱۳۹۱ به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» توسط نیروی انتظامی احضار و به مدت سه روز در بازداشت موقت در بازداشتگاه پلیس امنیت مستقر در خیابان وزراء نگهداری می‌شود. هم‌زمان با بازداشت وی نیروهای امنیتی به منزل وی یورش برده و بعد از تفتیش منزل، وسایل شخصی و کتاب‌های مربوط به دین مسیحیت را ضبط می‌کنند. وی پس از انتقال به زندان اوین به مدت ۱۹ روز مورد بازجویی قرار می‌گیرد و سپس با تودیع وثیقه آزاد می‌شود.

خانم نقاش زرگران در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «اجتماع و تبانی» به چهار سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره عیناً توسط دادگاه تجدیدنظر تائید می‌شود. وی از تاریخ ۲۴ تیرماه سال ۹۲ در بند نسوان زندان اوین در حال سپری کردن حکم می‌باشد.

Related posts

1 Comment

  1. Pingback: بی خبری از وضعیت مریم نقاش زرگران در دهمین روز از اعتصاب غذا – حقوق بشر

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.