وزیر کشور ایران در گزارش به مجلس: سالی ۶۰۰ هزار نفر زندانی می‌شوند

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور ایران درباره چند معضل اصلی اجتماعی در کشور از جمله اعتیاد، بیکاری و حاشیه‌نشینی به مجلس گزارش داده و گفته است که به دستور رهبر ایران تغییر سبک زندگی مردم رصد می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران به نقل از بی بی سی، آقای رحمانی فضلی امروز دوشنبه ۱۷ خرداد (۶ ژوئن) در صحن علنی مجلس از جمله گفت که ۶۰۰ هزار ایرانی هر سال زندانی می شوند که ۲۰۰ هزار نفر آنها در زندان می مانند.

او به نمایندگان توضیح داد که درباره آسیب‌های اجتماعی در شش ماه گذشته سه جلسه خصوصی با رهبر ایران و سران قوا و مسئولان اجتماعی داشته است.

آقای رحمانی فضلی از رهبر ایران نقل قول کرد که در رسیدگی به آسیب‌های اجتماعی “۲۰ سال عقب هستیم و در واقع این موضوع باید ۲۰ سال پیش بررسی و پیگیری‌ می‌شد.”

بر اساس آنچه وزیر کشور از آیت‌الله خامنه‌ای روایت کرده، رهبر ایران گفته “آسیب‌دیدگان اجتماعی عائله مسئولان نظام هستند و نباید با آنها به عنوان مجرم و بیمار نگریسته و با آنان برخورد شود.”

به گفته آقای رحمانی فضلی، ساختار چند نهاد از جمله شورای اجتماعی وزارت کشور به دستور رهبر ایران و با هدف رسیدگی به آسیب های اجتماعی تغییر کرده و به جای وزیر، رییس‌جمهوری مسئول این شورا شده و همچنین معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت کشور به یک سازمان تبدیل شده است.

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.