بهشهر و تهران؛ مرگ کارگران

در سایه فقدان ایمنی محیط کار، یک کارگر ۲۴ ساله پروژه مترو در تهران و یک کارگر جوان ۳۳ ساله بهشهری حین کار جان خود را از دست دادند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، روز سه شنبه ۱۸ خردادماه، کارگر جوان ۳۳ ساله بهشهری، در پی ریزش آوار و یک کارگر ۲۴ ساله پروژه مترو حین کار در محوطه کارگاه به علت سقوط از جرثقیل فوت کردند.

خبرگزاری ایلنا اعلام کرد؛ ساعت ۱۴ روز سه شنبه مرگ کارگر جوانی حین کار در تقاطع خیابان ولیعصر- مولوی به بازپرس ویژه قتل تهران اطلاع داده شد و با دستور بازپرس ویژه قتل تهران تحقیقات بیشتر در مورد علت مرگ پسر ۲۴ ساله آغاز شد.

یکی از کارگران مترو در این باره به ماموران پلیس گفت:” پسر جوان در حال نصب جرثقیل برجی تاور در محوطه کارگاه پروژه بود که طناب پاره شد و او روی زمین افتاد. وقتی اورژانس رسید مرگ همکارامان را تائید کرد”.

با مشخص شدن علت مرگ کارگر جوان، جسد او با دستور  به بازپرس جنایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

همچنین، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بهشهر در استان مازندران در گفتگو  با ایلنا اظهار داشت: ریزش بخشی از دیواره پی ساختمان بر روی کارگر جوان ۳۳ ساله بهشهری ضربات شدیدی به وی وارد کرد که با کمک نیروهای آتش نشانی از زیر آوار خارج شد.
حسین سراجی با بیان اینکه این حادثه حدود ساعت ۱۵ روز هفدهم خرداد اتفاق افتاد  افزود:کارگر مصدوم  با کمک نیروهای اورژانس بلافاصله به بیمارستان منتقل شد اما متأسفانه بعد از چند ساعت در بیمارستان فوت کرد.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی  شهرداری بهشهر گفت: علت حادثه در دست بررسی است.

 

Related posts

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.